شمار مفقودی‌ها و کشته‌های سیل کرمان افزایش یافت

در حالی که خوزستان این روزها با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است، در برخی دیگر از مناطق کشور سیل خسارات بسیاری به دنبال داشته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق این استان اظهار داشت در مجموع پنج نفر مفقود شده‌اند که جسد یک نفر از آنها در نزدیکی سد بافت پیدا شده است.

به گزارش مهر، رضا فلاح با بیان اینکه سیل اخیر به دلیل بارندگی‌های ناگهانی شدید اخیر بوده، افزود کار گروه‌های تخصصی برای نجات مفقودان در تلاش هستند و در همین راستا از سگ‌های زنده یاب و گروه‌های تخصصی استفاده می‌شود.

همچنین، فرماندار بافت در رابطه با وضعیت این شهرستان گفت: یک دستگاه پژو به اتفاق سرنشینانش که از تعداد دقیق آن‌ها اطلاعی در دست نیست، گرفتار سیلاب می‌شوند که پیکر بی‌جان سه نفر آنها پیدا شده است.

در حالی که خوزستان این روزها با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است، در برخی دیگر از مناطق کشور سیل و آب‌گرفتگی باعث مشکلات و خسارات بسیاری شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد که به دلیل سیل راه‌های دسترسی به شش روستا در شهرستان بشاگرد مسدود شده است. حسن‌زاده افزود، رودخانه گز در شهرستان سیریک طغیان کرده است و وزش طوفان و بارندگی شدید موجب افتادن تعدادی از درختان در این شهرستان شده است.

ارومیه نیز با بحران سیل دست به گریبان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ که منجر به سیل شده است گفت هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان با خسارت مواجه شده است.

علی پیرمرادی به مهر گفت از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.