شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک به ۱۲۶ تن رسید

نیروهای امداد و نجات در تلاش‌اند افرادی را که گرفتار سیل شده و در معرض خطر قرار دارند نجات دهند

در حالی که شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک از مرز ۱۲۵ تن عبور کرده است، نیروهای امداد و نجات به سرعت در تلاش‌اند افرادی را که گرفتار سیل شده و در معرض خطر قرار دارند نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان راینلاند-پالاتینات اعلام کرده‌اند ۶۳ تن در آن ایالت به دنبال جاری شدن سریع سیلاب در مناطق حاشیه روخانه آر (Ahr) جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های مسئول در ایالت مجاور آن، یعنی راین وستفالیای شمالی، آمار قربانیان سیل را تاکنون ۴۳ تن اعلام کرده و گفته‌اند این آمار می‌تواند افزایش یابد. بدین ترتیب آمار قربانیان در آلمان به ۱۰۶ رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری آلمان، با بیان این که از خرابی‌های ناشی از سیل «بهت‌زده» شده، وعده داد دولت از خانواده‌های قربانیان و همچنین شهرهایی که در معرض خطر و ویرانی هستند، حمایت خواهد کرد.

فرانک والتر اشتاینمایر در بیانیه‌ای گفت، «در زمان نیاز، کل کشورمان در کنار یکدیگر هستند... مهم است با آنهایی که سیل همه چیزشان را گرفته همبستگی نشان دهیم.»

در بلژیک نیز که به شدت از وقوع سیل آسیب دیده است، آنلیز ورلیندن وزیر کشور بعد از ظهر جمعه اعلام کرد مرگ ۲۰ نفر تاکنون تایید شده و ۲۰ نفر هم ناپدید شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفته است ارتش بیش از ۸۵۰ نیروی نظامی برای کمک به گروه‌های امداد و نجات به مناطق سیل‌زده اعزام کرده و این رقم، برای کمک به تسریع عملیات امداد، افزایش خواهد یافت.

بیشتر از جهان