گربه‌ها در یکی از مناطق استرالیا «ممنوع الخروج» از خانه شدند

صاحبان گربه‌هایی که پرسه بزنند تا سقف ۵۴۵ دلار جریمه خواهند شد

از اول اکتبر (۹ مهر) گربه‌های خانگی در «ناکس» استرالیا مشمول قانون «ممنوعیت رفت و آمد ۲۴ ساعته» خواهند شد - PEXELS

صاحبان گربه در ناکس استرالیا در حومه شرقی ملبورن، از تصویب قانونی جدید مبنی بر نگهداری تمام‌وقت گربه‌ها در خانه ناراضی‌اند.

از اول اکتبر (۹ مهر) گربه‌های خانگی مشمول قانون «ممنوعیت رفت و آمد ۲۴ ساعته» خواهند شد؛ یعنی اجازه ندارند حتی برای گشت‌زنی در حیاط آزادانه از خانه خارج شوند.

لیزا کوپر، رئیس شورای شهر و شهردار فعلی ناکس، گفته که این قانون برای حفاظت از گربه‌ها و حیات‌وحش وضع شده است.

خانم کوپر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گربه‌ها هم مانند سگ‌ها و دیگر حیوانات خانگی که برایشان قانون گذاشته‌ بودیم، حق ندارند خارج از محدوده منزل صاحب خود گشت‌ بزنند. گربه‌هایی که اجازه گشت‌زنی دارند، بیشتر در خطر بیماری و آسیب‌های جسمی‌اند. نگهداری گربه‌ها در محدوده خانه صاحبشان هم به حفاظت از حیات وحش کمک می‌کند و هم از ایجاد مزاحمت برای همسایگان و حیوانات خانگی آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.»

این شورا اعلام کرد تقریبا ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی طرح مدیریت حیوانات خانگی سال ۲۰۲۱-۲۰۱۷ از قانون منع رفت‌وآمد گربه‌ها حمایت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام بیش از شش هزار و ۵۰۰ گربه خانگی در شورای شهر ناکس ثبت شده‌ است و سالانه حدود ۶۰۰ نفر در مشاغل مربوط به گربه‌ کار می‌کنند.

اَندرو دیکسون برای بازنگری در این قانون شورای شهر ناکس دادخواستی تهیه کرده است که دو هزار و ۳۶۹ امضا دارد. در این دادخواست آمده است: «شورای شهر ناکس باید به رفاه و حقوق گربه‌های مسن‌تر که به شدت از قانون منع رفت‌وآمد ۲۴ ساعته قانونی که از اول اکتبر ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود، تاثیر می‌پذیرند، توجه بیشتری داشته باشد. این گربه‌ها بعد از سال‌ها قرار است آزادی را که به آن عادت کرده‌اند از دست  بدهند.»

لارا مَلونی، یکی از ساکنان عصبانی این شهر می‌گوید: «اگر این قانون اجرا شود، مجبور می‌شوم گربه‌ام را واگذار کنم. من توانایی پرداخت هزینه ساخت کاتیو (پاسیو مخصوص گربه‌) را ندارم و از آنجا که گربه من زندگی بیرون از خانه را تجربه کرده است، به نظرم بی‌انصافی‌ است که او را ۲۴ ساعته در خانه زندانی کنم.»

بر اساس گزارش شبکه خبر محلی، صاحبان گربه‌هایی که پرسه بزنند، بار اول ۹۱ دلار و در صورت تکرار قانون‌شکنی تا سقف ۵۴۵ دلار جریمه خواهند شد اما در شش ماه قبل از اولین جریمه فقط تذکر خواهند گرفت.

دانیل کرل‌ جنکوویچ گفت: «امضا می‌کنم چون کوکو، گربه‌ای که من سرپرستی‌اش را قبول کردم، از اول آزاد بوده است. از اول آموزش دیده برای دستشویی کردن به خارج از خانه برود و وقت‌هایی که چرت نمی‌زند برای بازی و آفتاب گرفتن به حیاط می‌رود. مطمئنم حبس کردنش در خانه یا کاتیو فشار زیادی به او وارد می‌کند. گربه از هیچ چیز بیش از پرسه زدن‌ آزادانه و آفتاب گرفتن در باغچه‌های حیاط خوششان نمی‌آید.»

خانم کرل‌جنکوویچ افزود: «یکی از دوستان من اخیرا برای کشیدن دندان‌ها و گرفتن ناخن سه گربه‌اش ۱۰ هزار دلار پرداخت کرده است. گفته‌اند چون گربه‌ها خانگی‌اند این کار لازم است.»

شورای ناکس اعلام کرده است که به صاحبان گربه در مسیر این تغییرات کمک خواهد کرد. همچنین در جلسات آتی طرح مدیریت حیوانات خانگی که  در ماه ژوییه آغاز می‌شود، مردم از بازخوردهای اعمال این قانون آگاه خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی