ارس امیری به‌طور موقت آزاد شد

ارس امیری که به ۱۰ سال زندان محکوم شده، با تودیع وثیقه آزاد شده است

ارس امیری به «اداره شبکه براندازی» متهم شده- عکس از وبسایت ایرانیان انگلستان

ارس امیری، فعال فرهنگی و کارمند سابق دفتر شورای فرهنگی بریتانیا، اوایل تیرماه، با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و پرونده او پس از ارجاع به شعبه هم عرض تحت رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش داده است که ارس امیری در پی پذیرش اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شده است.

در این گزارش به تاریخ دقیق آزادی او اشاره نشده است.

ارس امیری لاریجانی در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. او در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

او در تاریخ ۱۶ شهریورماه سال ۹۷ در پی احضار به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و دو روز بعد به بند زنان این زندان منتقل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارس امیری در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، تحت عنوان اتهام «اداره شبکه براندازی» به ۱۰ سال زندان و دو سال محرومیت‌های اجتماعی از جمله ممنو‌ع‌الکاری و ممنوع‌الخروجی پس از تحمل حبس ده ساله محکوم شد. این حکم در مردادماه ۹۸ بدون تشکیل جلسه و حضور وکیل، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

سخنگوی قوه قضاییه در رسانه های عمومی  اتهام او را «جاسوسی» عنوان کرده بود. 

ارس امیری دارای تابعیت دوگانه ایرانی- بریتانیایی و از جمله زندانیان دو تابعیتی در سال‌های اخیر بوده است. تلاش خانواده و دولت بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری، دیگر زندانی دو تابعیتی نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.