آزمایش بدون درد و خون‌ریزی دیابت در استرالیا 

دانشمندان استرالیایی امیدوارند که این فناوری در آزمایش دیگر بیماری‌ها نیز قابل استفاده باشد 

آزمایش‌های رایج دیابت هم‌اکنون از طریق خروج خون از بدن افراد با سوزن و تیغ انجام می‌شود - FRANCK FIFE / AFP

دانشمندان، استرالیایی از یک روش جدید برای آزمایش قند خون بیماران دیابتی خبر دادند که غیرتهاجمی است و درد و خون‌ریزی به همراه ندارد. 

در این روش جدید، سطح گلوکز افراد از طریق قرار گرفتن نواری در دهان انجام می‌شود. به‌عبارت‌دیگر آنزیم موجود روی این نوارها میزان گلوکز بدن فرد را شناسایی کرده و به ترانزیستوری ارسال می‌کند، بدون اینکه از درد و خون‌ریزی خبری باشد. 

به گزارش رویترز، آزمایش‌های رایج دیابت هم‌اکنون از طریق خروج خون از بدن افراد با سوزن و تیغ انجام می‌شود و دردناک بودن آن باعث شده که بیماران دیابتی آزمایش‌های خود را به حداقل برسانند تا درد کمتری را متحمل شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دکتر «پاول داستور» استاد فیزیک دانشگاه نیوکاسل استرالیا که سرپرستی تیم سازنده آزمایش جدید دیابت را بر عهده دارد، امتیاز دیگر آزمایش جدید دیابت کم‌هزینه بودن آن نسبت به روش‌های پیشین است و ازآنجاکه مواد موجود روی نوارها از جنس مرکب است، می‌توان آن‌ها را با هزینه کم تهیه کرد. 

دکتر داستور امیدوار است که روش جدید آزمایش دیابت نتایج بسیاری بهتری برای مبتلایان به دیابت داشته باشد. آزمایش جدید به صورت اتفاقی زمانی کشف شد که دانشمندان در حال کار بر روی سلول‌های خورشیدی بودند. 

این پروژه در صورت موفقیت‌آمیز بودن در مرحله آزمایش‌های بالینی، ۶.۳ میلیون دلار بودجه از دولت استرالیا دریافت می‌کند تا کارخانه تولید کیت‌های آزمایشی تاسیس شود. 

دکتر داستور معتقد است که این فناوری می‌تواند در آزمایش‌های کووید-۱۹ و انواع سرطان و بیماری‌های هورمونی نیز مورداستفاده قرار بگیرد. 

دانشگاه نیوکاسل در حال حاضر در یک پروژه مشترک با دانشگاه هاروارد در حال کار بر روی آزمایش کووید-۱۹ با استفاده از همین فناوری است اما فیزیکدانان زمانی هیجان‌زده خواهند شد که نتایج این فناوری را در آزمایش‌های دیگر بیماری‌ها نیز مشاهده کنند. چون به گفته دکتر داستور در این صورت دیدگاه‌ها درباره روش‌های آزمایش‌های پزشکی تغییر خواهد کرد.