عاقبت «دوستی و عشق» از پس تصاویر و «پروفایل‌» در رسانه‌های اجتماعی 

دعوت جوانی از زنی تُرک برای ازدواج، و گریز و ناپدید شدنش پس از دیدن چهره و سن واقعی او

پسری از لاهور از طریق اینترنت با زنی ۵۴ ساله از ترکیه آشنا شد و به او پیشنهاد ازدواج داد - عکس تزئینی از Pexels

در خبرها آمده است که یک جوان از شهر لاهور پس از دوستی با یک زن ۵۴ سالۀ ترک در رسانه‌های اجتماعی، به او پیشنهاد ازدواج داد، اما زمانی که زن به لاهور آمد، جوان یادشده  با مشاهده سن او، او را رها کرد و ناپدید شد.

ایان چنگ یلدیز، پس از ورود به فرودگاه شهر لاهور به «بادامی باغ» رفت و در آنجا با مرد جوانی که او را دعوت کرده بود، دیدار کرد.

به گفتۀ این زن، پس از سپری شدن لحظاتی، مرد جوان بهانه‌ای آورد و سپس ناپدید شد. او پس از مدتی انتظار، به کلانتری حوزۀ پلیس «لاری اده» رفت و از ماموران خواست تا برای یافتن مکانی برای اقامت به او کمک کنند، اما از درج شکایت و اقدام قانونی علیه آن جوان امتناع ورزید.

به گفته جمیل احمد، افسر کشیک کلانتری، وقتی از آن زن جزئیات موضوع مطالبه شد، او نتوانست پاسخ دههد زیرا نه زبان اردو بلد بود نه انگلیسی. پس از دیدن گذرنامه او، با کنسولگری کشور ترکیه تماس گرفته شد و او را به آن محل منتقل کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن سپس به کارمندان کنسولگری ترکیه گفت که چگونه از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک جوان پاکستانی دوست شده بوده است و سپس آن پسر جوان او را به منظور ازدواج به شهر لاهور دعوت کرده است.

او گفت: «هنگامی که پسر جوان مرا دید، به بهانۀ آوردن اتومبیل ناپدید شد.»

به گفتۀ افسر پلیس، خانم یلدیز طی اظهاراتش به کارمندان کنسولگری افزود که او یک عکس جوانی‌اش را در پروفایل فیس‌بوک گذاشته بود، اما به محض آن که پسر جوان چهرۀ حقیقی‌اش را دید و دانست که او ۵۴ سال عمر دارد، ناپدید شد. او اکنون به جای بازگشت به ترکیه، خواسته است که جوانی را که به او وعدۀ ازدواج داده است، پیدا کنند.

به گفتۀ این زن، او دیگر نمی‌خواهد به کشورش برگردد، بلکه می خواهد بقیۀ عمرش را با پسر جوانی که عاشق او شده است، سپری کند.

به گفته جمیل احمد، افسر پلیس لاهور، کنسولگری ترکیه درخواست کرده است که هویت این جوان فاش نشود، و آنان به جای کمک گرفتن از پلیس، مسئولیت یافتن مرد جوان را بر عهده گرفته‌اند.

قابل ذکر است که کنسولگری همچنین محل اقامت و اسکان زن را ترتیب داده است. برای گفت‌وگو در این باره با کنسولگری ترکیه تماس گرفته شد، اما پاسخی در زمینه دریافت نشد. 

© IndependentUrdu

بیشتر از زندگی