اختلال در سامانه کامپیوتری وزارت راه و شهرسازی یک روز پس از هک راه‌آهن

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات درباره تحرکات جدید هشدار داد

Pexles

یک روز پس از اختلال در سامانه کامپیوتری شرکت راه‌آهن ایران، رسانه‌ها از اختلال سایبری در شبکه کامپیوتری وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.

خبرگزاری مهر روز شنبه از احتمال حمله سایبری به برخی دستگاه‌های اجرایی ایران خبر داد و ساعتی بعد، اختلال در سامانه وزارت راه و شهرسازی را تایید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی خارج شدن پورتال وزارت راه و شهرسازی از دسترس در صبح شنبه، این وزارتخانه اعلام کرد که موضوع از سوی کارشناسان فنی در حال بررسی است.

روز جمعه خبرگزاری فارس از اختلال در سامانه کامپیوتری شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت احتمالا حمله سایبری بوده است، اما آن گزارش را از خروجی خود حذف کرد.

بر اساس گزارش حذف شده، ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و تارنمای شرکت راه‌آهن دچار اختلال شد و به هرج و مرج بی‌سابقه‌ای در ایستگاه‌های قطار سراسر کشور انجامید.

صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن، ساعاتی بعد آن خبر را تکذیب کرد و گفت اختلال مورد اشاره در حوزه بازرگانی بوده است و مشکلی در تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد.

با این حال، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات روز شنبه در کانال تلگرامی خود با اشاره به تحرکات جدید «مهاجمان سایبری» برای طراحی حملات دیگر سایبری در کشور، هشدار داده است.