ازدحام جمعیت و بیهوش شدن چند مسافر ایرانی در مرز ارمنستان

چند مسافر ایرانی به دلیل گرما و طول زمان انتظار برای انجام تست پی سی آر، بیهوش شدند

ازدحام مسافرین ایرانی در مرز ارمنستان و ایران- Twitter

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در پی ازدحام مسافران در مرز بین ایران و ارمنستان برای دریافت واکسن، چند مسافر ایرانی به دلیل گرما و طول زمان انتظار برای انجام تست پی سی آر، بیهوش شدند.

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد که صف مسافران بر روی پل ورودی کشور ارمنستان طولانی و ازدحام زیاد است و چند مسافر به دلیل گرما و ازدحام بیهوش شده‌اند و به این دلیل، ارمنستان چند دستگاه آمبولانس در آن نقطه مرزی مستقر کرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل نبود واکسن کافی در ایران، انجام واکسیناسیون کرونا در کشور با کندی بسیار زیاد و توقف‌های پی‌در‌پی مواجه است. از این رو، آن دسته از ایرانیانی که از امکان سفر به خارج از کشور برخوردارند، می‌کوشند با سفر به کشورهای همسایه هرچه زودتر خود را واکسینه کنند. ایران در حال حاضر در موج پنجم کرونا به سر می‌برد.

سفیر ارمنستان در ایران هفته گذشته شرط ارائه واکسن کرونا به گردشگران خارجی را اقامت حداقل ده روزه آنان در آن کشور عنوان کرد.

آرتاشس تومانیان زمان اجرایی شدن این رویه را ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) دانست. 

روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، روز شنبه ۱۹ تیر با بیان این که در حال حاضر روند عبور از مرز ارمنستان برای ایرانی‌ها متوقف نیست و پذیرش انجام می‌شود، گفت: «ورود مسافران به مرز ایران و ارمنستان افزایش یافته و در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۸۰۰ ایرانی با ورود به مرز نوردوز، تقاضای سفر به ارمنستان را داشتند.»

به گفته سخنگوی گمرک ایران، از تمام مسافران در ورودی مرز ارمنستان آزمایش پی سی ار گرفته می‌شود و با افزایش تقاضا و انجام آزمایش پی سی آر، روند پذیرش و ورود ایرانی‌ها به ارمنستان کند شده است.

لطیفی افزود: «پس از خروج از خاک ایران، تا خاک ارمنستان پلی وجود دارد که گمرک ارمنستان اعلام کرده تا زمانی که ازدحام مسافر بر روی این پل کاهش نیافته است، ایران مسافر جدیدی را از کشورش خارج نکند.»