پپ گواردیولا: هنوز «عاشق» سرجیو آگوئرو هستم

مجادله پپ گواردیولا با سرجیو آگوئرو بعد از تساوی منچسترستی و تاتنهام در ورزشگاه اتحاد

Oli SCARFF / AFP

پپ گواردیولا تاکید کرد که به‌رغم مجادله با سرجیو آگوئرو بعد از تساوی جنجالی ۲-۲ منچستر سیتی با تاتنهام در شنبه شب، «عاشق» اوست. وقتی کمی بعد از ضربه سر لوکاس مورا از روی ضربه کرنر که به گل تساوی منجر شد، آگوئرو برای تعویض از زمین بازی فراخوانده شد، مجادله‌ای آتشین بین او و گواردیولا درگرفت.

آگوئرو احساس کرد گواردیولا او را مقصر این گل دانسته و هنگام خروج از زمین بازی مربی خویش را نکوهش کرد. گواردیولای خشمگین نیز از آن طرف نیمکت بر سر بازیکن خود داد کشید.

پس از این که آخرین گل منچستر سیتی در لحظات پایانی بازی غیرمجاز اعلام شد و شادی کوتاه گورادیولا و مربی از شوق پیروزی در همان کنار زمین خاموش شد، بعد از بازی و هنگام مصاحبه با خبرنگاران، گواردیولا مجادله با آگوئرو را جزیی انگاشت. او توضیح داد: «او فکر می‌کرد من به خاطر گل دریافتی از دست او ناراحت هستم. ما این گل را از روی نقطه کرنر خوردیم و من می‌خواستم ترکیب یک بازیکن‌ دربرابر هر بازیکن داشته باشم ولی او پنداشت که از وی ناراحتم. بالاخره احساسات هم بخشی از این بازی است. ما بعد از این قضیه با هم حرف زدیم و من شدیدا عاشق این مرد هستم.»

وقتی جانشین آگوئرو، گابریل حسوس با پشت سر گذاشتن هوگو لوریس، دروازه‌بان تاتنهام توپ را به گوشه تور نشاند، منچسترسیتی برای یک لحظه پنداشت هر سه امتیاز بازی را از آن خود کرده است. اما درست مانند بازی یک‌چهارم نهایی لیگ برتر در ماه آوریل بین همین دو تیم، کمک‌داور ویديویی گل منچسترسیتی را مردود اعلام کرد. به تشخصی داور آیمریک لاپورته خطای هند مرتکب شده بود.

گواردیولا با پذیرش این تصمیم به بی‌بی‌سی ورزشی گفت: «ما باید آن را قبول کنیم، گرچه دوست داشتم برنده بازی بودیم چرا که بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشتیم. چه بگویم؟ دوست داشتم به خاطر فرصت‌هایی که ایجاد کردیم می‌بردیم ولی خب نشد. من تیم خود را بر اساس گل‌هایی که به ثمر‌ رساندند قضاوت نمی‌کنم، ما در این بازی ۳۰ فرصت بر روی دروازه حریف داشتیم.»

اما به هر صورت مربی منچسترسیتی نتوانست جلوی خود را بگیرد و مردود شدن این گل به خاطر خطای هند لاپورته را با گل فرناندو لیورنته در یک‌چهارم نهایی آوریل گذشته مقایسه کرد که در آن هم به نظر می‌رسید شوت لیورنته به دست بازیکن تاتنهام برخورد کرده بود.

او اذعان کرد: «این ناهماهنگی ناامیدکننده است. چرا گل لیورنته هند نبود و دست لاپورته اینجا خطای هند گرفته شد؟ آنها هیچ توضیحی ارائه نمی‌دهند. به لندن بروید و از مربیان بپرسید آیا می‌خواهند که قوانین یکدست و هماهنگ شود؟ واقعا که مایه تاسف است.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش