چگونه از رابطه راه دور مراقبت کنیم؟

حفظ تماس با طرف مقابل کلید هر رابطه‌ است؛ به ویژه هنگامی که نمی‌توانید جسما در کنار یکدیگر باشید

ممکن است جدایی فیزیکی ارتباط جسمی را مشکل کند اما از نظر عاطفی مهم است که برای یکدیگر وقت داشته باشید - pexels

پیش از همه‌گیری کرونا، برای بسیاری از مردم متعهد بودن به یک رابطه از راه دور، انتخابی و بر اساس شرایط بود.

تمایل به جدا کردن بیشتر امور روزمره زندگی از روابط عاشقانه یا ایجاد یک فاصله معین بین آن‌ها، کار و تعهدات خانوادگی یا به سادگی، علاقه‌مند شدن به فردی که در شهر دیگر زندگی می کرد، برخی از دلایلی بودند که بسیاری از مردم را در یک رابطه عاشقانه از راه دور وارد می‌کردند اما توقف سفر در طول همه‌گیری کرونا به معنی آن بود که بسیاری از کسانی که در ابتدا خواهان چنین رابطه‌ای نبودند هم در طول ۱۸ ماه گذشته خود را در این شرایط بیایند و با این تغییر دست‌وپنجه نرم کنند در حالی که نمی‌دانستند بار دیگر کی به یکدیگر خواهند پیوست.

هرچند پیشرفت‌های فناوری به معنای آن است که می‌توانیم تقریبا بی‌وقفه با عزیزانمان که از نظر جغرافیایی از ما دورند، در تماس باشیم اما این امر چالش‌ها و تلاش‌هایی را که برای حفظ یک رابطه از راه دور لازم است، از میان برنمی‌دارد زیرا هرچند هر رابطه‌ای فرازونشیب‌های خود را دارد، اما بسیار مهم است که راه ارتباط و اعتماد میان کسانی که از یکدیگر دورند، باز بماند.

ایندیپندنت با کارشناسان دوستیابی درباره بهترین نحوه حفظ و رشد رابطه از راه دور گفت‌وگو کرده است.

ارتباط خود را حفظ کنید

حفظ تماس با طرف مقابل کلید هر رابطه‌ است؛ به ویژه هنگامی که نمی‌توانید جسما در کنار یکدیگر باشید و حتی احتمالا در دو منطقه زمانی متفاوت قرار دارید.   

به گفته کارشناسان، کیفیت و عمق ارتباط از تعداد موارد تماس مهم‌تر است. 

ریچل لوید، کارشناس دوست‌یابی در موسسه «ای‌هارمونی» می‌گوید: «ارتباط هوشمندانه کلید موفقیت روابط از راه دور است. برای مثال، ممکن است یک مکالمه پرمعنی پیش از رفتن به تخت، از یک رشته پیامک در طول روز ارزشمندتر باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیل ویلکی، کارشناس دوست‌یابی و نویسنده کتاب «الگوی روابط» در تایید این نظر می‌گوید: «برای ابراز عواطف و احساساتتان به یکدیگر وقت بگذارید. از عادت شبانه فیس‌تایم اجتناب کنید زیرا ممکن است به یک وظیفه تبدیل شود. کمتر حرف بزنید اما به آن عمق بیشتری بدهید.»

پیوند ذهنی

ممکن است جدایی فیزیکی ارتباط جسمی را مشکل کند اما از نظر عاطفی مهم است که برای یکدیگر وقت داشته باشید. کارشناسان توصیه می‌کنند که برای ایجاد رشته‌های محکم و صمیمیت با طرف خود، به طور مداوم درباره او بیاموزید. گفت‌وگوی هوشمندانه درباره یک رشته موضوع‌های جالب و مهم می‌تواند نکات بسیاری در مورد طرفتان به شما بگوید.

دکتر کلر برلی، روانشناس بالینی در مرکز درمان روابط بِرچوود، می‌گوید: «درباره موضوع‌هایی مثل رویدادهای زندگی، دوستان و خانواده، علاقه‌مندی‌ها، استرس‌های جاری، اهداف زندگی و آمال، ارزش‌ها، ترس‌ها، لحظات شرم، رویاها، فیلم‌های موردعلاقه، موزیک و امثال آن گفت‌وگو کنید.»

برلی همچنین می‌گوید که آشنایی با زبان عشق یکدیگر، به تحکیم رشته‌های میان دو طرف کمک می‌کند. زبان عشق به روش‌هایی که افراد مایلند محبت بورزند یا عشق دریافت کنند اشاره دارد. پنج زبان عشق عبارتند از کلمه‌های تایید، زمان با کیفیت، کاری برای هم کردن، هدیه دادن و لمس.

اینکه بدانید طرفتان از چه طریق احساس می‌کند که به او محبت شده است، به حفظ یک رابطه از راه دور محکم و سالم کمک می‌کند. 

برلی می‌گوید: «اگر زبان عشق طرفتان لمس است، می‌توانید برایش یک وقت ماساژ بگیرید یا یک پتوی سنگین سفارش دهید.» 

رابطه جنسی هم به رغم دور بودن از یکدیگر کاملا ناممکن نیست. به لطف فناوری مدرن راه‌هایی برای لذت جنسی مشترک از راه دور وجود دارد.  ولیکی می‌گوید: «خودارضایی هم‌زمان می‌تواند روشی شهوت‌انگیز باشد.»

 تعهد خود را نشان دهید

مثل همه رابطه‌ها، زوج‌های دور از هم نیاز دارند که تعهد خود به یکدیگر را نشان دهند. فقدان تماس رودررو به آسانی می‌تواند همه‌چیز را تمام کند یا طرف مقابل احساس کند را در میان سایر رویدادهای روزمره زندگی شما اولویت ندارد.

کارشناسان می‌گویند برای دوری از این اتفاق باید با برنامه‌ریزی برای آینده تعهد خود را نسبت به او نشان دهید. در نظر گرفتن هدف‌ها و گام‌های خاص و گفت‌وگو درباره دستیابی به آن‌ها می‌تواند این احساس را در طرفی که از شما دور است به وجود بیاورد که در این راه با شما گام  برمی‌دارد. 

هیلی کویین، کارشناس موسسه «مَچ»، می‌گوید: «امید را فراموش نکنید؛ همه ما به رویا و امید نیازمندیم؛ بنابراین تاریخ‌هایی برای آینده‌ای که هردوی شما در جهت آن حرکت می‌کنید درنظر بگیرید؛ چه تعطیلات باشد، چه یک خانه و چه بلیت هواپیما برای دیدن یکدیگر.» 

تفریح کنید

مهمتر از همه، تفریح را فراموش نکنید. تمام هدف یک رابطه غنی کردن زندگی شما است و رابطه از راه دور نباید مانعی در این راه باشد. 

تجربه‌هایی زوج‌های عادی مثل رفتن به سینما و صرف شام با یکدیگر را می‌توان در فضای مجازی انجام داد. فیلمی را در فضای مجازی با یکدیگر تماشا کنید، غذایی یکسان سفارش دهید و با یک گیلاس شراب مشابه آن را در «زوم» با هم میل کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی