کرونای نوع دلتا به گونه غالب در آمریکا تبدیل شده است

واکسن‌هایی که در ایالات متحده استفاده می‌شوند در محافظت در برابر عوارض حاد کرونا مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار موثر هستند

در حال حاضر ما دو قاره آمریکا داریم: آمریکای واکسینه‌شده و آمریکای واکسینه‌نشده-Angela Weiss / AFP

بر اساس برآوردهای جدید منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، نوع بسیار مسری دلتا اکنون بیش از ۵۱ درصد موارد ابتلا به کرونا را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد. این نوع ، که همچنین به عنوان B.1.617.2 شناخته می‌شود، اولین بار در هند شناسایی شد و به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

در مناطقی از ایالات متحده، بیش از ۸۰ درصد از موارد جدید ابتلا به کرونا ناشی از سویه دلتا است، از جمله برخی از ایالت‌های میانه غربی مانند میزوری، کانزاس و آیووا.

بر اساس برآوردهای CDC، نوع دلتا در حال حاضر ۷۴.۳ درصد از ابتلا به کرونا را در ایالت های غربی، از جمله یوتا و کلرادو ، و ۵۹ درصد از عفونت‌ها را در ایالت‌های جنوبی مانند تگزاس، لوئیزیانا، آرکانزاس و اوکلاهما ایجاد می‌کند.

خبر خوب این است که به نظر می‌رسد واکسن‌هایی که در ایالات متحده استفاده می‌شوند در محافظت در برابر عوارض حاد کرونا مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار موثر هستند. مقامات بهداشت عمومی از ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون نفری که واکسینه نشده‌اند خواست تا زودتر اقدام کنند.

دکتر پل آفیت، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا می‌گوید: «در حال حاضر ما دو قاره آمریکا داریم: آمریکای واکسینه‌شده و آمریکای واکسینه‌نشده.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آفیت می‌گوید: «ما در حال حاضر احساس خوبی داریم زیرا تابستان است. اما با آغاز زمستان اگر هنوز درصد قابل توجهی از جمعیت واکسینه نشده باشند، دوباره شاهد افزایش ابتلا خواهیم بود.»

سعد عمر، محقق واکسن در دانشگاه ییل می‌گوید که افزایش شمار واکسینه‌شده‌ها در کشورهای دیگر هم بسیار مهم است. عمر می گوید: «جهان باید هماهنگ عمل و اقدام کند در غیر این صورت ممکن است نوع دیگری از کرونا، احتمالاً خطرناک‌تر، ظاهر شود.»