هکرهای روس به کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا حمله کرده بودند

سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان به بلومبرگ گفت گرچه سیستم‌های این نهاد «در معرض حمله» بوده اما هیچ اطلاعاتی به سرقت نرفته است

این رخنه آشکار کمتر از یک ماه پس از دیدار روسای جمهور ایالات متحده آمریکا و روسیه در ژنو، صورت می‌گیرد - Fabrice COFFRINI / AFP

به گزارش بلومبرگ، هکرهای روسی هفته گذشته به کمیته ملی جمهوری‌خواهان نفوذ کرده بودند.

بلومبرگ به نقل از دو منبع که نام آن‌ها ذکر نشده است، نوشت هکرها عضو گروهی موسوم به ای‌پی‌تی ۲۹ (APT 29) یا خرس گرم و صمیمی (Cozy Bear) بودند که گفته می‌شود با سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه در ارتباطند. این گروه پیش‌تر نیز متهم شدند در سال ۲۰۱۶، کمیته ملی دموکرات‌ها و در سال ۲۰۲۰ ، شرکت نرم‌افزاری سولارویندز (SolarWinds) را هدف حملات سایبری قرار داده‌اند.

سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان به بلومبرگ گفت گرچه سیستم‌های این نهاد «در معرض حمله» بوده اما هیچ اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک رید، سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «مایکروسافت به ما اطلاع داد که ممکن است سیستم‌های یکی از شرکت‌های خدمات‌دهنده به ما، سینکس، لو رفته باشد. هیچ شواهدی وجود ندارد که کمیته ملی جمهوری‌خواهان هک شده یا اطلاعاتی از آن به سرقت رفته است. ما مشغول تحقیق در مورد این مسئله‌ایم و به وزارت امنیت و اف‌بی‌آی اطلاع داده‌ایم.»

سینکس، شرکت فناوری اطلاعات مستقر در کالیفرنیا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «مطلع است که در مواردی افرادی از خارج سعی کرده‌اند از طریق سینکس به درخواست‌های مشتریان در محیط ابری (کلاود) مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.»

این رخنه آشکار کمتر از یک ماه پس از آن دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در ژنو صورت می‌گیرد، که به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، او در این دیدار به آقای پوتین هشدار جدی داده بود ادامه حملات سایبری پیامدهایی خواهد داشت.

آقای بایدن پس از نشست به خبرنگاران گفت: «به او نگاه کردم، گفتم خب، اگر باج‌افزارها خط لوله‌های میدان‌های نفتی‌تان را از کار بیندارند چه حالی خواهی شد؟ او گفت مسئله مهمی خواهد بود. این فقط درباره منافع شخصی‌ ما نیست. این درباره منافع مشترک است.» 

دولت روسیه هنوز اتهام‌ها در مورد دخالتش در نفوذ به [سیستم] کمیته ملی جمهوری‌خواهان را تایید یا تکذیب نکرده است.

© The Independent