آنتونی جاشوا: «لنکس دلقک است»

لنکس لوئیس در پی شکست در مقابل اندی روئیز جونیور، اول از جاشوا انتقاد کرد

TIMOTHY A. CLARY / AFP

آنتونی جاشوا، لنکس لوئیس را «دلقک» خواند و گفت، آنها به طور کلی با هم تفاوت دارند.

لوئیس، که آخرین قهرمان بلامنازع سنگین‌وزن است، در پی شکست از اندی روئیز جونیور، جاشوا را مورد انتقاد قرار داد و در توییتی نوشت: «من نمی‌توانم به آن مبارزه نگاه کنم و فکر کنم که اندی روئیز برای مبارزه کاملا آمادگی داشت.»

در پاسخ به این گفته، جاشوا گفت:«لنکس دلقک است. من به لنکس احترام نمی‌گذارم. من و لنکس مثل هم نیستیم. من می‌نشینم و از دیدن نسل جوانی که در حال ظهور است، لذت می‌برم، نه اینکه درگیر شوم. فقط از آنچه برای رسیدن به آنجا انجام داده، قدردانی می‌کنم، اما لنکس چنین نیست. من و لنکس کاملا با هم متفاوتیم.»

لوئیس نیز مانند جاشوا، در طول زندگی حرفه‌ای خود متحمل شکست‌های شوکه‌آور در مقابل الیور مک‌کال و حسیم رحمان شده است، اما جاشوای بریتانیایی با پیروزی در رقابت‌های برگشت، انتقام این شکست‌ها را گرفت.

جاشوا این شانس را دارد که در مسابقه ۷ دسامبر در عربستان سعودی در برابر روئیز جونیور برای عناوین سنگین وزنIBF ،WBAوWBO مبارزه کند.

و این بار، این مبارز ۲۹ ساله اعتراف كرد كه در مسابقه با روئیز جونیور دیگر نمی‌خواهد حریف را دست کم بگیرد و پیروزی بر او را محرز بداند و پیشاپیش، به فکر مبارزه در مقابل دئونتای ویلدر قهرمانWBC  برای به‌دست آوردن دو عنوان بالقوه قهرمانی باشد.

او گفت: «من دیگر روی این موضوع تمرکز نمی‌کنم. من ۲۲ مبارزه داشتم و صحبت از قهرمانی بلامنازع من بود. بعد از آن چه کاری می‌توانستم بکنم؟ بروم با اتو والین مبارزه کنم؟

او افزود: «نگرانی برای قهرمان بلامنازع بودن، مثل این بود که در حال رسیدن به پایان خط بوده باشم. من قهرمان سنگین‌وزن شدم و دو بار همزمان کمربند دو بخش قهرمانی را به‌دست آوردم و اکنون هدف من این است که برای دومین بار قهرمان سنگین‌وزن جهان شوم. پس از دستیابی به این هدف، می‌توانم قهرمان مسلم و بلامنازع باشم.»

«عنوان قهرمان بی‌شکست، درست در برابر من بود، اما یکی از بزرگترین نفرین‌هایی بود که هنگام قهرمانی بر فراز سرم باقی می‌ماند.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش