ویژگی جواهرات شاهدخت دایانا در سفر به استرالیا چه بود؟

استفاده از گردنبند به‌جای تاج یکی از جسورانه‌ترین ابداعات شاهدخت دایانا در مد بود

همیشه رگه‌ای قوی از سلیقه شخصی دایانا در لباس و جواهرات و پوشش او وجود داشت -reuter

چهل سال از نخستین سفر شاهدخت دایانا به استرالیا می‌گذرد اما هنوز هم لباس‌ها و جواهراتی که او در آن سفر و سفرهای بعدی به این کشور استفاده کرد، از به‌یادماندنی‌ترین پوشش‌های شاهدخت فقید هستند.

او بااینکه به بهترین طراحان صنعت خوش‌پوشی دسترسی داشت، اما جسارت ذاتی و درونی که داشت و شناختش از هنر باعث می‌شد همیشه ردی قوی از سلیقه شخصی خودش در لباس و جواهرات و پوشش او وجود داشته باشد.

برخی از این لباس‌ها و جواهرات که امضای خاص دایانا در مد را بر خود دارند، در چندین سفر او به استرالیا مورد استفاده قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفاده از گردنبند به‌جای تاج

این یکی از جسورانه‌ترین ابداعات شاهدخت دایانا در مد بود. در یک شام رسمی در ملبورن دایانا پیراهنی فیروزه‌ای‌رنگ از کارهای دیوید و الیزابت امانوئل به تن داشت و از یک گردنبند چوکر (گردنبندی که دور گردن چفت می‌شود) زمرد و برلیان نیز استفاده کرد، اما به دلیل آفتاب‌سوختگی شدید، ترجیح داد که به جای دور گردن، از چوکر به عنوان تاج و روی پیشانی‌اش استفاده کند.

سرویس یاقوت کبود

بریزبن، ۱۹۸۳ و ملبورن، ۱۹۸۸. علاقه شاهدخت دایانا به یاقوت کبود بسیار فراتر از حلقه ازدواج برلیانش بود. او اغلب از سرویس برلیان و یاقوت کبودی که خانواده سلطنتی عربستان در نخستین سال ازدواج دایانا و شاهزاده چارلز به او هدیه داده بود، استفاده می‌کرد. در بریزبن او سرویس یاقوت کبودش را با یک پیراهن بندی صورتی پررنگ از کارهای ویکتور الدشتین هماهنگ کرد. در سفر بعدی به استرالیا نیز دایانا از همان سرویس با یک لباس دکلته چند رنگ از کارهای طراح محبوبش، کاترین واکر، استفاده کرد.

آخرین درخشش

سال ۱۹۹۶ در سیدنی، در یکی از آخرین بارهایی که شاهدخت دایانا در مجامع عمومی ظاهر شد در استرالیا، او در یکی از مراسم‌ پیراهن آبی‌رنگ زیبای ولنتینو را با انگشتری با نگین آکوامارین پوشید. این انگشتر را بعدها شاهزاده هری به همسرش مگان مارکل هدیه داد. گوشواره‌های مروارید دایانا در آن شب نیز بعدها توسط کیت میدلتون مورد استفاده قرار گرفتند.

بیشتر از مُد و زیبایی