استعفای مدیرعامل آمازون پیش از سفر به فضا

بزوس در دوران همه‌گیری کرونا ثروت خود را به ۱۷۷ میلیارد دلار رساند

جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون- David McNew/Getty Images/AFP

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، در بیست و هفتمین سالگرد فعالیت آن شرکت از مدیریت اجرایی آن کناره‌گیری کرد. او درست ۲۷ سال پیش، در پنجم ژوئیه ۱۹۹۴ آمازون را تاسیس کرده بود.

اکنون بزوس جای خود را به عنوان مدیر اجرایی شرکت، به اندی جیسی داده است. جیسی از سال ۲۰۰۰ مدیریت خدمات تارنمای آمازون را برعهده داشته است.

حدود یک ماه پیش اعلام شده بود که در مراسم سالگرد تاسیس آمازون، بزوس کرسی مدیریت اجرایی را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد.

در ۲۷ سالی که از تاسیس آن می‌گذرد، شرکت آمازون همواره تحت نظر یک مدیر اجرایی، جف بزوس، فعالیت کرده است و کناره‌گیری او تغییر بزرگی در آن به شمار می‌رود.

آمازون تحت مدیریت بزوس به یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت و فناوری جهان تبدیل شد و در حال حاضر در صدر خرده‌فروشی‌های آنلاین ایالات متحده آمریکا و بخشی‌هایی از اروپا قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی جیسی، جانشین بزوس در مدیریت اجرایی آمازون، اندکی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد، در سال ۱۹۹۷ به آمازون پیوست.

سهام آمازون تحت مدیریت بزوس به موفقیت چشمگیری رسید، اما رفتار این شرکت با کارکنانش همواره مورد انتقاد بوده است و کارگران انبارها و نیز رانندگانی که اجناس را به مشتریان می‌رسانند، می‌گویند تحت فشار فیزیکی و جسمانی تحمل‌ناپذیری قرار دارند. همچنین، تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، حاکی است که بزوس در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، دو سال از پرداخت مالیات بر درآمد به دولت فدرال خودداری کرده است.

جف بزوس که بر اساس برآورد بلومبرگ عنوان ثروتمندترین مرد جهان را دارد، کماکان رئیس اجرایی آمازون خواهد بود و گفته است که در مسایل مهم، ارتباط خود را با آمازون حفظ خواهد کرد.

اگر همه‌ چیز مطابق برنامه پیش برود، جف بزوس تا چند روز دیگر با اولین سفینه سرنشین‌دار شرکت «بلو اوریجین»، با برادرش مارک به فضا سفر می‌کنند.

بزوس که در دوران همه‌گیری کرونا ثروت خود را به ۱۷۷ میلیارد دلار رساند و صاحب‌ عنوان ثروتمندترین مرد جهان شد، حالا قسمتی از آن پول را خرج رفتن سفر فضایی کرده است.

بیشتر از جهان