امارات صدرنشین فهرست کشورهای در حال واکسیناسیون کرونا

در حال حاضر تقریبا سه‌چهارم جمعیت امارات متحده عربی دست‌کم یک دوز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند

واکسن چینی سینوفارم و واکسن فایزر-بیون‌تک گسترده‌ترین توزیع را در امارات داشتند- KARIM SAHIB / AFP

امارات متحده عربی از نظر واکسیناسیون شهروندان خود به صدر فهرست جهان صعود کرده است و در حال حاضر تقریبا سه‌چهارم جمعیت این کشور دست‌کم یک دوز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

داده‌های اطلاعاتی که شبکه خبری بلومبرگ جمع‌آوری کرده است نشان می‌دهد که امارات از کشور سی‌شلز با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر، پیشی گرفته است. کشور سی‌شلز که جزیره‌ای در اقیانوس هند است،  دوز کافی واکسن برای پوشش ۷۱.۱ درصد از جمعیت خود را دریافت کرده است.

تازه‌ترین آماری که مقا‌م‌های اماراتی منتشر کرده‌اند، می‌گوید ۷۳.۸ درصد از مردم دست‌کم یک دوز واکسن را زده‌اند و تقریبا ۶۴ درصد مردم به طور کامل واکسینه شده‌اند.

از شروع برنامه واکسیناسیون در امارات متحده عربی در ماه دسامبر گذشته، بیش از ۱۵ و نیم میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ به مردم تزریق شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تست‌گیری و کارزار گسترده واکسیناسیون در کانون تلاش‌های امارات برای مهار همه‌گیری است و در حال حاضر پنج واکسن در این کشور به ثبت رسیده‌اند.

واکسن چینی سینوفارم و واکسن فایزر-بیون‌تک گسترده‌ترین توزیع را در امارات داشته‌اند و پس از آن‌ها، واکسن روسی اسپوتنیک و آکسفورد-آسترازنکا به تایید مقام‌های بهداشت و درمان این کشور رسیدند.

مقام‌های اماراتی در ماه‌های اخیر به دنبال گسترش کارزار واکسیناسیون عمومی در کشور بوده‌اند و واکسن فایزر-بیون‌تک که اول در دبی توزیع شد، از ماه مه به این سو در ابوظبی نیز در دسترس قرار گرفت.

وزارت بهداشت و جلوگیری از بیماری‌های امارات در همان ماه مه، مجوز زدن واکسن به نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله را صادر کرد.

در اوایل فوریه نرخ روزانه ابتلا به کووید‌-۱۹ در امارات متحده عربی حدود چهارهزار نفر بود و در پنج روز اخیر این رقم به زیر دو هزار نفر رسیده است.

امارات به طور میانگین روزانه از ۲۰۰ هزار نفر آزمایش کرونا می‌گیرد.