عیش و نوش ۲۴ ساعته؛ نیویورک از برلین الهام می‌گیرد

هرگونه تغییری در قوانین محلات تفریح شبانه به تغییر قانون ایالتی نیاز دارد

تفریح شبانه یکی از صنعت‌های اصلی شهر نیویورک است - Pixabay

همه‌گیری ویروس کرونا عرصه تفریح شبانه شهر نیویورک را ویران کرده است ولی این شهر بنا دارد طرح آزمایشی جدیدی را کلید بزند تا مناطقی ۲۴ ساعته برای مهمانی دادن ایجاد کند که در آن‌ها دیگر نیاز نیست میخانه‌ها و باشگاه‌ها آخرین دریافت سفارش خود را برای غذا و مشروب اعلام کنند.

آریل پالیتز، دبیر اجرایی ارشد اداره نایت‌لایف (زندگی شبانه) شهر نیویورک، به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس در نیویورک گفت: «ما این طرح آزمایشی را برای محلاتی پیشنهاد داده‌ایم که مصرف ۲۴ ساعته الکل در آن‌ها احتمالا مناسب است. مجوزهای جدید اعطا‌شده برای میزبانی این برنامه‌ها در محلاتی که در ازای آن اجازه برگزاری برنامه را بدهند به شدت موفقیت‌آمیز بوده است.»

او افزود مناطقی که تفریح شبانه ۲۴ ساعته در آن‌ها ممکن است و همینک در شهرهایی مانند آمستردام و برلین محبوب‌ٰاند «در واقع به کاهش درگیری‌ها کمک کرده است و کیفیت زندگی افراد را افزایش می‌دهد چون دیگر ساعاتی وجود ندارد که همه باید در آن ساعت وارد یا خارج شوند».

بر اساس قوانین فعلی زمان دریافت آخرین سفارشات در نیویورک ۴ صبح است که یکی از دیرترین زمان‌ها در سراسر کشور است. هرگونه تغییری در قوانین محلات تفریح شبانه ممکن است به تغییر قانون ایالتی نیاز داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۱۵ ژوئن ایالت نیویورک با واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال خود اعلام کرد اغلب تجارت‌های ایالت بدون هرگونه محدودیت مرتبط با ویروس کرونا باز خواهند شد غیر از مراسم‌های بزرگ در فضایی سربسته با ۵ هزار نفر یا بیشتر.

اندرو کومو، فرماندار، با اعلام این تغییرات گفت: «ما دیگر درگیر نجات یافتن نیستیم بلکه در حال رشد و شکوفایی هستیم.»

تفریح شبانه یکی از صنعت‌های اصلی شهر نیویورک است و بیش از ۲۵ هزار مکان و ۳۰۰ هزار نفر کارمند مشغول در این عرصه دارد و در مجموع ۲۰ میلیارد دلار را به اقتصاد این شهر سرازیر می‌کند.

همه‌گیری جاری باعث تعطیلی دائمی بسیاری از اماکن مشهوری شد که نتوانستند در تعطیلی کامل شهر تاب آورند و همچنین باعث بسته شدن اماکنی شد که هزینه‌هایشان بیش از حدی بود که اجازه بدهد با ظرفیت‌های محدود هنگام بازگشایی مرحله‌ای شهر مراسم برگزار کنند.

نیویورک ادعا می‌کند شهری است که هرگز نمی‌خوابد. این شهر شاهد افرادی بود که رقص در مهمانی را حتی هنگامی که غیرقانونی بود متوقف نکردند.

راک کولیار، از مجله نیویورک نوشت: «مهمانی دادن در نیویورک هرگز متوقف نشد. قایق‌هایی بودند که در آن‌ها مهمانی می‌گرفتند، مهمانی کنار استخرها و مهمانی‌های آوازخوانی، مهمانی‌های جنسی، مهمانی‌های ساکت رقص، مهمانی در پارک‌ها، مهمانی‌های خانگی، مهمانی‌ در انبارهای صنعتی و مهمانی روی سقف برج‌ها.»

پلیس سعی کرد برخی از مهمانی‌های آشکارتر که قوانین کووید را نقض می‌کردند تعطیل کند اما دست‌اندرکاران از رسانه‌های اجتماعی بهره بردند تا به سرعت مهمانی‌های زیرزمینی را تبلیغ کنند و اکنون که شهر دیگر باز شده است هنوز عرصه تفریح شبانه آن با چالش‌هایی مواجه است.

برخی تخمین می‌زنند گردشگری که پیش از همه‌گیری با رشد ۱۰ ساله بی‌سابقه‌ای مواجه بود تا سال ۲۰۲۴ کاملا برنخواهد گشت و یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط اتحادیه هتل‌داران شهر نیویورک انجام شد نتیجه گرفت ۹۰ درصد رستوران‌ها و میخانه‌ها نتوانستند اجاره خود را کاملا بپردازند و فقط دستور توقف تخلیه است که آن‌ها را از تعطیل کردن دائمی باز داشته است.  

© The Independent

بیشتر از جهان