افزایش ۱۱ درصدی شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در ایران

گسترش سویه‌های جدید و کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی از عوامل اصلی روند کنونی است

سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید در یک هفته گذشته، شمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا  ۱۳.۲ درصد، و شمار بیماران بستری ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سیما‌ سادات‌ لاری روز یکشنبه گفت که با گسترش سویه‌های جدید ویروس کووید-۱۹ و کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی و به دنبال آن، افزوده شدن به تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز، شاهد بروز نشانه‌هایی از ورود کشور به خیز پنجم بیماری کرونا هستیم.

او همچنین از افزایش ۷.۲ درصدی موارد مرگ و‌میر مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



خانم لاری افزود: «‌در هفته دوم تیرماه استان‌های ایلام، کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده‌اند.»

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در هفته گذشته استان سیستان و بلوچستان با اختلاف فراوان با میزان میانگین کشوری، شاهد بالاترین میزان بروز موارد مرگ ومیر ناشی از بیماری در  کشور بوده‌ است و پس از آن، استان‌های یزد و هرمزگان دارای بالاترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بوده‌اند.

به گفته او، شدت بروز بیماری در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در این استان بی‌سابقه است و موج فعلی بیماری در این استان، به مراتب حادتر از موج‌های قبلی است.

بنا بر این گزارش، از آغاز شیوع کرونا در ایران در اسفندماه ۹۸، تا کنون ۸۴ هزار و ۷۹۲ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.