سقوط هواپیمای نظامی در فیلیپین دست‌کم ۲۹ کشته برجای گذاشت

اغلب سرنشینان هواپیما نیروهای نظامی بودند که برای مقابله با گروه‌های اسلام‌گرا به جنوب کشور اعزام شده بودند

یک فروند هواپیمای ترابری نظامی با بیش از ۹۰ سرنشین، هنگام فرود در جنوب فیلیپین دچار سانحه شد و آتش گرفت- Joint Task Force-Sulu / AFP

درپی سقوط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی فیلیپین که حامل نیروهای نظامی این کشور بود، دست‌کم ۲۹ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی لاکهید سی-۱۳۰، روز یکشنبه، ۱۳ تیرماه، هنگام فرود در استان سولو واقع در جنوب کشور مجمع‌الجزایری فیلیپین، با بیش از ۹۰ سرنشین، دچار سانحه شد و آتش گرفت. در بعضی تصاویر منتشرشده از محل سانحه، شعله‌های آتش و دود سیاه ناشی از آتش‌سوزی به چشم می‌خورد. این سانحه در ساعت ۱۱ و نیم صبح روز یکشنبه به وقت محلی فیلیپین رخ داده است.  

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین، ساعتی پس از حادثه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات امداد و نجات این سانحه، تا آن زمان جسد ۱۷ نفر پیدا شده و بیش از ۴۰ مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند. در ساعت‌های بعد، بنابر اعلام فرمانده ارتش فیلیپین، تعداد اجساد به ۲۹ و تعداد مجروحان به ۵۰ نفر افزایش یافت. فرمانده ارتش از ادامه عملیات امداد برای ۱۷ سرنشین دیگر که همچنان مفقود مانده‌اند، خبر داده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تعداد سرنشینان هواپیما که پیشتر ۹۲ نفر اعلام شده بود، بیشتر از آن و ۹۶ نفر بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 وزیر دفاع فیلیپین گفته است که اغلب سرنشینان این هواپیما نیروهای نظامی بودند که به جنوب آن کشور اعزام شده بودند. ارتش فیلیپین چندین سال است که در جنوب آن کشور با گروه‌های اسلام‌گرا، ازجمله گروه ابوسیاف، درحال جنگ است. 

بنابر اعلام یک سخنگوی ارتش فیلیپین، شواهدی مبنی‌بر هیچ‌گونه حمله به این هواپیما در دست نیست، اما تحقیقات درمورد علت سانحه پس از پایان عملیات امداد و نجات آغاز خواهد شد. 

مقام‌ها پیش‌تر درمورد علت سانحه گفته بودند که خلبان نتوانسته است روی باند فرود بیاید و تلاش‌های بعدی او برای کنترل دوباره هواپیما به نتیجه نرسیده است. 

ماه گذشته سقوط یک هلی‌کوپتر بلک‌هاوک هنگام انجام مأموریت آموزشی در فیلیپین، شش کشته برجای گذاشت. در سال ۱۹۹۳ نیز در سقوط یک هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش فیلیپین، ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر از جهان