غرق شدن دست‌کم ۴۳ مهاجر غیرقانونی در آب‌های نزدیک تونس

این قایق حامل مهاجرانی از مصر، سودان، اریتره و بنگلادش بود

در چند سال گذشته، صدها هزار نفر برای فرار از فقر یا درگیری در کشورهایشان در آفریقا و خاورمیانه و رسیدن به اروپا از طریق مدیترانه، خود و خانواده‌شان را در معرض خطر قرار دادن Avra Fialas/MSF/Handout via REUTERS

دست‌کم ۴۳ مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند از لیبی و با عبور از دریای مدیترانه خود را به ایتالیا برسانند، بر اثر واژگونی قایق حامل آن‌ها در آب‌های نزدیک تونس غرق شدند.

صلیب سرخ تونس روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت، این قایق حامل مهاجرانی از مصر، سودان، اریتره و بنگلادش بود و از سواحل زواره در شمال غرب لیبی راهی دریا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز از قول مانگی سلیم از اعضای صلیب سرخ تونس نوشت، «نیروی دریایی ۸۴ مهاجر و ۴۳ نفر دیگر را که به دنبال واژگون شدن قایق‌شان در دریا غوطه‌ور بودند نجات داد.»

با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، تلاش مهاجران غیرقانونی از تونس و لیبی برای رسیدن به اروپا نیز افزایش یافته و در ماه‌های اخیر چندین حادثه مشابه در منطقه رخ داده است.

در چند سال گذشته، صدها هزار نفر برای فرار از فقر یا درگیری در کشورهایشان در آفریقا و خاورمیانه و رسیدن به اروپا از طریق مدیترانه، خود و خانواده‌شان را در معرض خطر قرار دادند.

ایتالیا یکی از مقاصد اصلی این مهاجران برای ورود به اروپا و رفتن به کشورهای دیگر قاره سبز است و آمار ورود آن‌ها در چند سال اخیر کم شده بود، اما در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.