خانه ۵۰ هزاردلاری ایلان ماسک میلیاردر

رئیس شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس چند خانه بزرگ و گرانقیمت خود را در کالیفرنیا فروخته است

ممکن است ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان باشد اما این واقعیت او را از اسکان در یک خانه ۵۰ هزار دلاری باز نمی‌دارد.

رئیس شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس چند خانه بزرگ و گرانقیمت خود را در کالیفرنیا فروخته است و اکنون در یک خانه ارزانقیمت در ناحیه «بوکا چیکا» در تگزاس زندگی می‌کند.

او در توییتی در مورد شرکت ساختمانی خانه‌های پیش‌ساخته «باکسِبِل» اطلاعات بیشتری از نحوه زندگی کنونی‌اش داده است. 

آقای ماسک در زیر ویدیوی یکی از این خانه‌های ۵۰ هزار دلاری را که در حساب کاربری تسلا اوُنرز اس وی (teslaownersSV@) به اشتراک گذاشت، نوشت: «من در یک خانه ۵۰ هزار دلاری زندگی می‌کنم اما نه این خانه به‌خصوص.»

پیشتر «تسلاراتی»، تارنمای خبری تسلا، گزارش داده بود که آقای ماسک در یک واحد مسکونی «باکسبل کریستا» ۳۵ متری با یک آشپزخانه، یک اتاق خواب و یک حمام به بهای چهل و نه هزار و پانصد دلار زندگی می‌کند.

ممکن است ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان باشد، اما او در یک خانه ۵۰ هزار دلاری شبیه به این زندگی می‌کند که از اسپیس‌اکس اجاره کرده است.

- صاحبان تسلا در سیلیکون وَلی (@تسلا اوُنِرز اس وی) ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ 

موسسه تسلا ماه نوامبر گذشته در شبکه‌های اجتماعی ویدیوی تحویل یک واحد از این نوع خانه را برای یک «مشتری بسیار سری» در تاسیسات اسپیس‌اکس در بوکا چیکا به اشتراک گذاشت. بوکا چیکا مرکز تولید سفینه استارشیپ شرکت آقای ماسک است. 

شرکت ساختمانی «باکسبل» در لاس‌وگاس خانه‌های ارزانقیمتی تولید می‌کند که در یک جعبه تحویل مشتری می‌شود و می‌توان آن را در مدت یک روز نصب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته (۲۰۲۰) آقای ماسک به صراحت قول داد تمام املاکش را بفروشد تا بتواند روی پروژه فرستادن بشر به کره مریخ تمرکز کند.

او در ماه دسامبر اعلام کرد که خانه‌های مجللش را در لس‌آنجلس به مبلغ ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخته است و از کالیفرنیا به تگزاس نقل مکان می‌کند.

ماه گذشته (ژوئن) نیز او تنها خانه باقی‌مانده‌اش را که با دویست هزار متر در نزدیکی سانفرانسیسکو قرار دارد به مبلغ ۳۷.۵ میلیون دلار به معرض فروش گذاشت.

او در توییتی نوشت: «بله، همه خانه‌هایم را جز یکی در «بِی اِریا» (سانفرانسیسکو)  فروخته‌ام که آن هم برای مراسم و رویدادها اجاره داده شده است.»

بله، همه خانه‌هایم را جز یکی در «بِی اِریا» (سانفرانسیسکو)  فروخته‌ام که آن هم برای مراسم و رویدادها اجاره داده شده است.

با تسلا روی انرژی پایدار برای کره زمین و با اسپیس‌اکس روی ایجاد زندگی چندسیاره‌ای و حفاظت از آینده وجود (بشر) کار می‌کنم. همینطور با نیورالینک برای کاهش پیامد خطرات از طریق هوش مصنوعی و حل مساله ترافیک با بوُرینگ.

-ایلان ماسک (@ایلان ماسک) ۹ ژوئن ۲۰۲۱

ایلان ماسک چند روز پس از این تویيت افزود: «تصمیم گرفته‌ام آخرین خانه را هم بفروشم. باید به خانواده پرجمعیتی داده شود که در آن زندگی کنند. مکان ویژه‌ای است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی