روحانی: مشکل کارگران اعتصابی ربطی به نفت ندارد، وزارت کار پیگیری کند

کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در هشت استان از حدود ده روز پیش در اعتراض به وضع معیشتی خود دست به اعتصاب زده‌اند

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه مشکل کارگران معترض صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را «بی‌ربط» به بخش نفت دانست و گفت به وزیر کار دستور می‌دهد که اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، پیگیری کند.

وی در نشست هیئت دولت گفت: به کارکنان شرافتمند صنعت نفت قول می‌دهم مشکل آنها حل خواهد شد. نمی‌گذاریم از نظر حقوق و دستمزدی که باید دریافت کنند، دچار محدودیت شوند و اگر در گوشه‌ای محدودیت به دلیل مقررات بودجه آمده، این را برایشان حل و فصل خواهیم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی اضافه کرد: اما برخی کارکنان و کارگران در اختیار پیمانکاران هستند. در مناطق نفتی پیمانکار زیادی فعالیت می‌کنند و این‌ها از کارگرانی استفاده می‌کنند و اگر اینها مشکلاتی دارند، به وزیر کار دستور می‌دهم که پیگیری کند و مشکلات آنها را حل و فصل کند.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که البته این مشکل ربطی به بخش نفت ندارد، گفت آنها ممکن است در مناطق نفتی کار کنند منتهی بحث کارگر و پیمانکار است و آنها باید حل و فصل کنند و وزارت کار در این زمینه دنبال کند که این مسئله حل و فصل شود.

بیش از یک هفته است که گزارش‌ها از ایران حاکی از ادامه و گسترش اعتصاب کارگران پیمانکاری، پروژه‌ای و روزمزد در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

کارگران پیمانی و پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در هشت استان ایران از حدود ده روز پیش در اعتراض به دستمزد پایین و میزان مرخص ماهانه خود دست به اعتصاب زده‌اند. شرایط ناعادلانه بیمه و شیوه تنظیم قراردادها، از دیگر موارد اعتراضی کارگران اعتصابی است.