وزیر خارجه اسرائیل وارد ابوظبی شد

لاپید در سفر دو روزه خود سفارتخانه و کنسولگری اسرائیل را در شهرهای ابوظبی و دبی به‌طور رسمی افتتاح می‌کند

یائیر لاپید در فرودگاه ابوظبی مورد استقبال احمد الصایغ، وزیر دولت امارات متحده عربی، قرار گرفت- تصویر از حساب توئیتر @yairlapid

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه، هشتم تیرماه، برای سفری دو روزه، وارد ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، شد.

این نخستین سفر یک وزیر خارجه اسرائیل به امارات و نخستین بار است که یک مقام رسمی عالی‌رتبه اسرائیل پس از شکل‌گیری پیمان ابراهیم میان دو کشور، به ابوظبی سفر می‌کند.

پس از فرود هواپیمای یائیر لاپید و هیئت همراهش در فرودگاه ابوظبی، او مورد استقبال احمد الصایغ، وزیر دولت امارات متحده عربی، قرار گرفت. وزیر خارجه اسرائیل قرار است روز سه‌شنبه سفارت اسرائیل در ابوظبی را به‌طور رسمی افتتاح کند.

لاپید پس از ورود به ابوظبی، با انتشار تصاویری از آغاز سفرش در امارات متحده عربی در حساب توئیتر خود، به دو زبان عبری و عربی، نوشت: «تاریخ‌سازی: به نمایندگی دولت اسرائیل در اولین سفر رسمی ما به امارات متحده عربی افتخار می‌کنم. به‌خاطر استقبال گرمتان متشکرم»

وزیر خارجه اسرائیل ساعتی پیش‌تر نیز با انتشار تصویری در توییتر، در لحظه بلند شدن هواپیما، سفر خود به امارات متحده عربی را «تاریخی» توصیف کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی میزبان لاپید خواهد بود. وزیر خارجه اسرائیل اخیرا با او تلفنی گفت‌و‌گو کرده و تاکید کرده بود که در انتظار همکاری با آل نهیان برای برقراری روابطی گرم و به نفع مردم دو کشور و منطقه است.

به گزارش رویترز لاپید در جریان این سفر دو روزه، علاوه‌بر افتتاح رسمی سفارت اسرائیل در ابوظبی، در مراسم افتتاح کنسولگری این کشور در دوبی نیز حضور خواهد داشت.

اسرائیل و امارات متحده عربی سال گذشته روند برقراری روابط دیپلماتیک و گشایش سفارتخانه‌ها را به عنوان یکی از بخش‌های توسعه و تقویت روابط دوجانبه براساس «پیمان ابراهیم» آغاز کردند. این پیمان پس از ماه‌ها رایزنی و با نقش‌آفرینی پررنگ دولت ترامپ به امضاء رسید.

پس از امارات، بحرین، سودان و مراکش نیز روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند.

لاپید در جریان این سفر از غرفه اسرائیل در نمایشگاه تجاری «دبی اکسپو ۲۰۲۰» نیز بازدید خواهد کرد.