مگان راپینو: «هیچ چیزی جز دستمزد برابر نخواهیم پذیرفت»

«به عنوان بازیکنان تیم، ما خط مشی مذاکرات را تعیین می‌کنیم»

مگان راپینو در سال ۲۰۱۹ 

 


Abbie Parr / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بعد از پایان یافتن بدون نتیجه مذاکرات بر سر دستمزد برابر بازیکنان زن و مرد در فدراسیون فوتبال امریکا، ستاره‌های تیم ملی فوتبال بانوان ایالات متحده، مگان راپینو و کریستن پرس به ابراز نظر درباره آن‌ پرداختند.

روز پنج‌شنبه، یک‌ روز پس از آن که اعلام شد فدراسیون فوتبال و تیم بانوان، که قهرمان جام جهانی در ماه گذشته شد، در مذاکرات خود بر سر دستمزد به نتیجه نرسیدند، کاپیتان راپینو و کریستن پرس در برنامه‌های مختلف نظیر «صبح‌به‌خیر امریکا» و «امروز» حاضر شدند تا درباره دلیل شکست این مذاکرات صحبت کنند.

راپینو در برنامه «امروز» گفت: «وقتی که واقعا بخواهند بحثی جدی بر سر دستمزد برابر داشته باشند، به نظرم نتیجه بهتری خواهیم گرفت. ما احساس کردیم آنها واقعا سر مذاکرات حضور ندارند یا حداقل نمی‌خواهند آنجا باشند».

طبق اظهارات پرس، در نهایت بحث بر «پرداخت برابر با مردان» بود که باعث توقف مذاکرات شد. او گفت: «از آن نقطه به بعد دیگر بحث به جایی نرسید. در آغاز مذاکرات خیلی امیدوار بودیم که طرح و درخواست ما را جدی بگیرند. درخواستی ما چیزی نبود جز دریافت دستمزد برابر با مردان برای هر برد یا بازی. و همین خواسته، مذاکرات را متوقف کرد».

راپینو افزود: «به نظرم این منصفانه است که وقتی در یک بازی می‌بریم، مساوی می‌کنیم یا می‌بازیم، بخواهیم اندازه همتایان مرد خود به ما دستمزد پرداخت شود. فکر نمی‌کنم خواهان برابری بودن، خواسته‌ای نامعقول یا ناواقع‌گرایانه باشد».

پرس در هنگام حضور خود در برنامه صبح‌به‌خیر امریکا، همچنین گفت که مبارزه تیم او اکنون از درخواست دستمزد برابر با همتایان مرد فراتر رفته است و اگر نیاز باشد، فدراسیون فوتبال را به دادگاه فدرال خواهند کشاند. او گفت: «مسئله برخورد با زنان به گونه‌ای برابر و با احترام در محیط کار، در تمام محیط‌های کاری دیگر نیز صادق است، و اگر این مستلزم آن باشد که فدراسیون را به دادگاه بکشانیم، این کار را انجام خواهیم داد و با اعتماد به نفس بالا آن را پی خواهیم گرفت».

روز چهارشنبه سخنگوی تیم ملی بانوان، مالی لوینسون، در بیانیه‌ای گفت که آن تیم، بی‌باکانه مشتاق پیگیری این پرونده در پیشگاه هیات منصفه است. 

انجام این مذاکرات، پس از آن رخ داد که در اوایل سال جاری، تیم بانوان به خاطر عدم دریافت دستمزد برابر، علیه فدراسیون فوتبال آمریکا اقامه دعوی کرد و فدراسیون را به «تبعیض جنسیتی نهادینه‌شده» متهم کرد.

روز چهارشنبه، فدراسیون فوتبال ایالات متحده نیز بیانیه‌ای منتشر کرد که می‌گفت: «مشاوران تیم ملی بانوان به جای آن که اجازه دهند این مذاکرات به طریقی باملاحظه پیش رود، تصمیم گرفتند رویکردی تهاجی و ناکارآمد برای مذاکره برگزینند. ما می‌دانیم که همواره فضا برای ترقی و بهبود وجود دارد و ارزش زیادی برای بازیکنان خود قائلیم که همواره هم آن را از طریق پرداخت دستمزد و منافعی بیشتر از سایر همتایان‌شان در دنیا، نشان داده‌ایم. علی‌رغم سخنان تحریک‌‌آمیز سخنگوی ایشان که به منظور ترسیم تصویری نامنصفانه و نادرست از اقدامات ما ابراز شد، ما برای ادامه این مذاکرات با حسن نیت کامل تمام تلاش خواهیم کرد».

در برنامه «صبح امروز» شبکه سی‌بی‌اس (CBS)، راپینو اتهامات وارده به ایشان در آن بیانیه را  «کاملا خلاف واقع» نامید، و گفت: «به عنوان بازیکنان تیم، ما خط مشی مذاکرات را تعیین می‌کنیم و تک تک ما کاملا آماده و امیدوار به پای این مذاکره رفتیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از ورزش