استورمزی: بورس‌ تحصیلی کمبریج برای دانشجویان سیاهپوست

سال پیش، ۶۱ دانشجوی سیاه پوست وارد کمبریج شدند

خواننده رپ بریتانیایی،استورمزی، در حال اجرا در ژوئیه سال ۲۰۱۹
Oli SCARFF / AFP

استورمزی اعلام کرده است که  شهریه‌های دانشگاهی دو دانشجوی سیاهپوست دیگر در مقطع لیسانس در کمبریج را خواهد پرداخت.

هنرمند ژانر هیپ هاپ همچنین به پرداخت هزینه‌های نخستین دو دانشجویی که اکنون با بورسیه استورمزی وارد دومین سال تحصیل خود می‌شوند، ادامه خواهد داد.

هدف بورس، حمایت از افرادی از جوامع اقلیت است که توانسته‌اند وارد دانشگاه کمبریج شوند.

مقصود این است که به تامین هزینه‌های تحصیلی شمار نسبتا پایین دانشجویان سیاهپوستی کمک شود که در دو دانشگاه «اکسبریج»، ترکیبی از نام‌های دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج، پذیرفته می‌شوند.

استورمزی، که اخیرا فستیوال «گلستون‌بری» در جنوب غربی انگلستان  را خبرساز کرد، هزینه بورس‌ها تاکنون را شخصا تامین کرده است.

امید می رود که با یاری سرمایه‌گذاران خارجی، روش‌های دیگری نیز برای تامین هزینه‌ها و تداوم این طرح یافت شود.

هویت دانشجویانی که از حمایت این برنامه برخوردار هستند، مخفی نگه داشته شده است تا  از زندگی‌ای عادی در جریان تحصیل برخوردار بمانند، با این حال، ستاره موسیقی هیپ هاپ پیشرفت آکادمیک آنها را دنبال می‌کند.

استورمزی هنگام اعلام دومین سال ادامه بورس تحصیلی گفت: « جوانان سیاه‌ پوست زیادی در سراسر کشور هستند که از سطح پیشرفت آکادمیک لازم برای تحصیل در دانشگاهی مانند کمبریج برخوردارند، اما با این حال، هنوز سطح حضور ما در دانشگاه‌های معتبر پایین است».

او در ادامه گفت: «ما، به عنوان اقلیت، نمونه‌های بسیاری از دانشجویان سیاهپوست داریم که در طول سال‌ها در هر سطح آموزش، عالی بوده‌اند. من امیدوارم که این بورس یادآوری کوچکی باشد بر این که اگر دانشجویان سیاهپوست جوان آرزو داشته باشند در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنند، بدانند که چنین فرصتی برای آنها وجود دارد، و اگر تامین هزینه یکی از موانع باشد، می‌توانیم برای ازمیان برداشتن آن تلاش کنیم».

پروفسور استفن توپ، معاون رئیس دانشگاه کمبریج گفت :«استورمزی الهام‌بخش است، نه فقط به‌خاطر موسیقی‌اش، بلکه برای درگیر شدنش در مسائل اجتماعی و تشویق جوانان. او در زندگی هنری خود موفقیت زیادی کسب کرده است، اما می‌داند که این کامیابی ثمره تحصیلات و امکان حضور در یک دانشگاه برجسته بوده است».

«او می‌خواهد الهام‌بخش جوانان سیاهپوستی باشد که برای تحقق رویاهای خود، به دانشگاه چشم دوخته‌اند. بورس‌ها همچون مشعلی برای دانشجویان سیاه پوست است که در غیر این صورت، ممکن بود احساس کنند نمی‌توانند وارد کمبریج شوند».

وی افزود:«سال پیش، ۶۱ دانشجوی سیاه پوست برای گذراندن دوره‌های مورد نظر خود وارد کمبریج شدند. این رقم بیشترین تعداد بود، اما به‌هیچ‌وجه نه در حدی که می‌خواستیم. می‌دانیم که نیاز داریم سخت‌تر کار کنیم تا مطمئن شویم که دانشجویان سیاهپوست، نه تنها برای تحصیل در دانشگاه اقدام می‌کنند، بلکه این‌جا را از آن خود بدانند و به قابلیت‌های کامل خود دست یابند».

سال پیش، استورمزی گفت که دانشگاه آکسفورد پیشنهاد او را برای پرداخت تامین هزینه دو بورس تحصیلی رد کرده است.«ما به آکسفورد نزدیک شدیم، اما مسئولانش نمی‌خواستند درگیر شوند».

دانشگاه سپس اعلام کرد که از امکان همکاری با او استقبال خواهد کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی