کوئنتین تارانتینو با پایان ساخت فیلم بعدی بازنشسته می‌شود

تارانتینو پیش‌تر گفته بود می‌خواهد قبل از بازنشستگی، ۱۰ فیلم بسازد و بعد به نویسندگی و تئاتر مشغول شود

تارانتینو همراه همسرش که خواننده‌ای اسرائیلی است و پسر یک ساله‌شان در اسرائیل زندگی می‌کند‌ـ Alberto PIZZOLI / AFP

کوئنتین تارانتینو تاکید کرد با پایان ساخت فیلم بعدی‌اش بازنشسته خواهد شد.

این کارگردان برنده اسکار که فیلم‌های «داستان عامه‌پسند»، «سگ‌های انباری» و «حرام‌زاده‌های لعنتی» را در کارنامه خود دارد، بارها گفته است که با پایان دهمین فیلمش بازنشسته می‌شود.

نهمین فیلم او، «روزی روزگاری در هالیوود»، در سال ۲۰۱۹ اکران شد و نظر منتقدان را جلب کرد. او در مصاحبه‌های پیشین خود ادعا کرده بود که می‌خواهد تا قبل از بازنشستگی، ۱۰ فیلم بسازد و سپس به نوشتن کتاب فیلم و تئاتر مشغول شود.

او در مصاحبه اخیرش با بیل مار گفت: «من تاریخ سینما را می‌دانم؛ هیچ فیلمسازی از این‌جا به بعد بهتر نمی‌شود. دلیل خاصی برای این کارم ندارم؛ دلیلی که باعث شود از در دادگاه افکارعمومی یا دادگاه عالی یا هرچیز دیگری سربلند بیرون بیایم. به هر حال، بعد از ۳۰ سال کار و با این تعداد فیلم که ساخته‌ام، که البته به اندازه‌ فیلم‌های بقیه نیست ولی دوره کاری درازی بوده است، زندگی حرفه‌ای خیلی طولانی‌ای داشته‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تارانتینو که با همسرش، دانیلا پیک ۳۷ ساله، و پسر یک ساله‌شان لئو در اسرائیل زندگی می‌کند، گفت سر این کار «هرچه داشتم گذاشتم، هر آنچه در چنته داشتم.»

او از دان سیگِل، کارگردان فیلم «هری کثیف»، به‌عنوان فیلمسازی که زیادی کار کرده است نام برد. تارانتینو گفت: «کاش در سال ۱۹۷۹، همان موقع که فیلم فرار از آلکاتراز را ساخت بازنشسته شده بود. چه شاهکاری بود! خداحافظی در اوج می‌شد. ولی بعدش دو تا دیگر هم ساخت. واقعا لازم نبود.»

او در همین مصاحبه گفت که قصد داشت فیلم «سگ‌های انباری» را که در دسته ترسناک-جنایی قرار داشت، بازسازی کند اما «ای اهالی مجازی! این کار را نخواهم کرد، فقط در فکرش بودم.»

تارانتینو درسال ۲۰۱۹ گفت که اگر ایده خوبی به ذهنش برسد، «دوست دارد» فیلم ترسناک بسازد. او در مصاحبه‌ای هنگام تورهای تبلیغاتی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» گفت: «اگر داستان ترسناک فوق‌العاده‌ای به ذهنم خطور کند، همان را به‌عنوان دهمین فیلمم خواهم ساخت. عاشق فیلم‌های ترسناکم. دوست دارم فیلم ترسناک بسازم.»

گزارش‌های تکمیلی در پرس اسوسیِشن

© The Independent

بیشتر از فیلم