ادامه بازداشت سینا کمالی و درسا دهقانی

فشار بر روی باورمندان به آیین بهایی که از ابتدای انقلاب آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

سینا کمالی و درسا دهقانی روز ۲۴ خردادماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند - عکس از twitter:@boshramehr

نزدیک به دو هفته از بازداشت سینا کمالی و درسا دهقانی، دو شهروند بهایی ساکن شیراز می‌گذرد، اما هنوز از محل نگهداری و شرایط آنها اطلاعی در دسترس نیست.

آنها در تاریخ ۲۴ خردادماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. مأموران سینا کمالی را در مقابل خانه‌اش دستگیر کردند و سپس به تفتیش خانه پرداختند و بدون توضیح و ارائه حکم، برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

همچنین درسا دهقانی نیز، در همان روز توسط مأموران اطلاعات سپاه در ایستگاه قطار این شهر بازداشت شد. آنها سپس با مراجعه به خانه وی، برخی از وسایل او را نیز با خود بردند. مأموران در پاسخ به مادر درسا که پرسیده بود دلیل بازداشت او چیست گفته‌اند: «تبلیغ علیه نظام.»

به گزارش هرانا و به نقل از عمه درسا دهقانی، هرچند سینا و درسا از زمان بازداشت تماس‌های تلفنی کوتاهی با خانواده خود داشته‌اند، در حال بازجویی تحت فشارهای روحی و جسمی هستند و شیوه تکلم این دو شهروند در تماس‌های تلفنی کوتاه در کنار عدم پاسخ‌دهی نهادهای امنیتی از وضعیت و محل نگهداری آنان موجب افزایش نگرانی خانواده آنان شده است.

خانواده‌های آنها علی‌رغم مراجعه به دادگاه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

فشار بر روی باورمندان به آیین بهایی که از ابتدای انقلاب آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تازه‌ترین احکام صادره برای این افراد، شش شهروند بهائی در استان بوشهر، با حکم دادگاه انقلاب، درمجموع به بیش از ۷۰ سال زندان محکوم شدند. در حکم منتشرشده ازجمله اتهام‌های این افراد، به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اقدام علیه امنیت کشور» از طریق نشر و تبلیغ آیین بهائیت، همچنین «تولید و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیسبوک» و «فعالیت در موضوعات تربیتی و آموزشی کودکان با محتوای مربوط به آیین بهائیت» اشاره شده است. در حکم منتشرشده ازجمله اتهام‌های این افراد، به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اقدام علیه امنیت کشور» از طریق نشر و تبلیغ آیین بهائیت، همچنین «تولید و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیسبوک» و «فعالیت در موضوعات تربیتی و آموزشی کودکان با محتوای مربوط به آیین بهائیت» اشاره شده است.