معروف‌ترین لباس‌های مرلین مونرو حراج می‌شود

بعضی لباس‌ها ممکن است تا ۶۰ هزار دلار فروخته شوند

Photo: FREDERIC J. BROWN/AFP/GETTY; AP

اواخر امسال تعدادی از لباس­‌هایی که مرلین مونرو در فیلم­‌های معروفش پوشیده بود در بورلی هیلز لوس‌­آنجلس به حراج گذاشته میشود. این حراج بخشی از برنامه تجلیل از زنان افسانه‌­ای هالیوود است.

مونرو در چند فیلم کلاسیک دهۀ ۱۹۵۰، از جمله «خارش هفت‌­ساله‌» (The Seven Year Itch) و «بعضی‌­ها داغش رو دوست دارند» (Some Like it Hot) بازی کرد و طرفدارانش اکنون می‌­توانند لباس‌­هایی را بخرند که مونرو در این فیلم‌­ها پوشیده بود. 

در میان لباس‌­هایی که در ماه نوامبر چوب حراج خواهند خورد، یک پیراهن قرمز بلند پولک‌­دوزی ­شده است که مرلین مونرو در آغاز فیلم «آقایان موطلایی‌­ها را بیشتر دوست دارند» (Gentlemen Prefer Blondes) پوشیده بود. احتمالاً این لباس ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار فروخته شود.

 

در جای دیگری، لباس سه­‌تکه رقصش در فیلم «هیچ شغلی مثل نمایش نیست» (There's No Business Like Show Business) هم در فهرست لباس­های حراجی قرار دارد. این لباس شامل یک بالاتنۀ بی‌­آستین و بی‌­رکاب سیاه، یک دامن بلند گُل­دار و یک کلاه لب‌ه­دار حصیری بزرگ است.

یکی دیگر از لباس‌­های این حراج لباس ابریشمی زرد ­رنگی است که مونرو در آخرین صحنۀ فیلم «رودخانه بی‌بازگشت» (River of No Return) در سال ۱۹۵۴ پوشیده بود.

در این حراجی، لباس‌­هایی که مرلین مونرو در مصاحبه‌­های خبری و عکس­‌های هنری‌­اش پوشیده بود هم به حراج گذاشته می‌­شود. غیر از لباس، بعضی اشیای متعلق به مونرو از جمله یک چک بانکی به مبلغ ۶۰ دلار هم در میان اقلام حراجی است، چکی که برای معلم بازیگری‌­اش نوشته بود.

مارتین نولان، مدیر حراجی جولین، می‌­گوید: مجموعه نمادین لباس­‌هایی که مرلین مونرو در برخی از فیلم‌­های معروف و درخشانش پوشیده، نه فقط طرفدارانش بلکه مجموعه‌­داران و مدیران موزه­‌هایی را به هیجان خواهد آورد که علاقه­‌مند به داشتن و حفظ این اشیای ارزشمند تاریخی‌­اند که به دوران طلایی هالیوود و مُد تعلق دارند».

حراج برنامه تجلیل از زنان افسانه‌­ای هالیوود روز اول نوامبر در محل حراجی جولین در بورلی هیلز برگزار می‌­شود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی