دوازدهمین سالگرد مرگ مایکل جکسون

زندگی شخصی غیرمعمول جکسون نیمه دوم زندگی حرفه‌ای او را تحت تأثیر قرار داد

مایکل جکسون در ۵۰ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت - HECTOR MATA / AFP

امروز دوازدهمین سالگرد مرگ مایکل جکسون، اسطوره موسیقی است.

مایکل جکسون یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان تاریخ موسیقی، فعالیت خود را از کودکی آغاز کرد و قبل از اینکه از سال ۱۹۷۱ به‌ صورت مستقل به هنرنمایی بپردازد، با برادرانش در گروه جکسون ۵ برنامه اجرا می‌کرد.

مایکل جکسون در سال‌های فعالیت خود به موفقیت‌های بی‌شماری دست‌یافت؛ از جمله آلبوم «Thriller» او که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، با فروش بیش از ۶۵ میلیون نسخه به پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ تبدیل شد. جکسون به دلیل موسیقی بی‌رقیبش و همچنین طراحی‌ رقص‌های دیدنی در موزیک ویدیوهای پیشگامانه خود در دهه ۱۹۸۰، بر موسیقی پاپ فرمانروایی می‌کرد؛ او ۱۳ بار برنده جایزه گرمی شد و بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از آثار او به فروش رفت و او به یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان در طول تاریخ تبدیل شد.

در ۲۶ مه ۱۹۹۴ جکسون با لیزا ماری پریسلی، دختر الویس پریسلی ازدواج کرد. به گفته لیزا، مایکل علاقه زیادی به بچه‌دار شدن داشت که یکی از دلایل جدایی آن‌ها هم همین بود. چند ماه پس از طلاق از لیزا پریسلی، جکسون با دوست دیرینه‌اش که از او باردار شده بود، ازدواج کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرستار دِبی رو از او در جریان درمان بیماری پوستی ویتیلیگو (پیسی) که تا آخر عمر با آن درگیر بود، مراقبت می‌کرد. این ازدواج بعد ازآنکه آن‌ها صاحب دو فرزند به نام‌های پاریس و پرینس شدند، خاتمه یافت. دبی، حضانت فرزندان را به مایکل سپرد. او فرزند سومی همبه نام پرینس مایکل دوم دارد که هویت مادرش فاش نشده است.

زندگی شخصی غیرمعمول جکسون نیمه دوم زندگی حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار داد. مشکلات مالی، تغییر شکل ظاهری و رفتارهای عجیب او در ملاعام مشکلاتی بودند که جکسون را درگیر خود کردند. او به کودک‌آزاری نیز متهم  شد اما سرانجام دادگاه او را از این اتهامات تبرئه کرد.

در سال ۲۰۰۹، جکسون قصد داشت مجموعه‌ای از کنسرت‌ها با عنوان «This Is It» برگزار کند اما قبل از آغاز اجرای این کنسرت‌ها، در ۵۰ سالگی به دلیل ایست قلبی ناشی از مصرف بیش‌ از حد داروی پروپوفول در نتیجه اشتباه پزشک شخصی‌اش، درگذشت.

بیشتر از موسیقی