آدیداس و توئیتر مسابقات ورزش زنان را پخش می کنند

مارک ورزشی آدیداس بار دیگر تعهدش برای بهبود وضعیت دختران و زنان در ورزش اثبات کرد و وارد دور دوم حرکت «این زن سدها را می شکند» شد. آدیداس فیلمی را منتشر کرد که چهار ورزشکار به نام و ماریا تیلر، مجری ای اس پی ان، خواستار پخش برابر ورزش زنان در رسانه ها شدند. این مارک اعلام کرد که طی همکاری با توئیتر و اینتراسپورت برای اولین بار مسابقات والیبال دختران دبیرستانی و مسابقات فوتبال به صورت زنده پخش خواهد شد. زنان در ورزش دیده نمی شوند. با تازگی یک تحقیق نشان داده که تنها ۴ درصد از پوشش برنامه های ورزشی شبکه های آمریکا به ورزش زنان اختصاص داده شده است. آدیداس سعی دارد با این مشکل دست و پنجه نرم کند و برابری جنسیتی در رسانه ها را ایجاد کند.

در فیلم مذکور، بکی سوربران ( فوتبالیست ملی پوش و مدافع تیم یوتا رویالز)، کنی هریسون (دارنده رکورد جهانی در دو ۱۰۰ متر با مانع)، ماریا تیلر (تحلیلگر،‌مجری و گزارشگر شبکه ای اس پی ان)، لیژا کلرندن (پست شماره یک در ان بی ای زنان و عضو تیم کانتیکت سان) و رهاف خطیب (دونده ماراتن و برنده مسابقه سیکس استار) حضور دارند که به همراه ورزشکاران جوان به دنبال برنامه های ورزش زنان در رسانه هستند.

نیکول فولبگرت، معاون رئیس آدیداس در این باره گفت: «ما باور داریم که دختران جوان به دیدن الگوهای مناسب در ورزش احتیاج دارند تا خودشان هم به ورزش علاقمند بشوند. این ویدیو بخشی از تلاش ما برای افزایش دیده شدن زنان و دختران در ورزش است. ما مصمم هستیم تلاش خودمان را از طریق کانالهای اجتماعی در اختیارمان برای برابری جنسیتی به کار بریم. این اولین قدم ما در راه تولید محتوا در این زمینه است.»

از جمله برنامه های آدیداس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- افزایش دیده شدن زنان ورزشکار در رسانه ها از طریق همکاری با توئیتر

- همکاری با جوامع کوچک محلی برای از بین بردن موانع در ورزش

- همکاری با سازمانهای ورزش زنان برای افزایش برابری در این بخش، از ورزش عادی تا قهرمانی

سارا پرسونیت، معاون رئیس توئیتر در این زمینه گفت: «ما بسیار مفتخر هستیم که در این حرکت برابری طلبانه سهمی داریم. از طریق این همکاری با آدیداس و اینتراسپورت ما داریم یک حرکت تکرارنشدنی را برای اولین بار در عرصه ورزش زنان ارائه می کنیم. این به مخاطبان جوان فرصت می دهد تا درباره آنچه می بینند و علاقه دارند به راحتی صحبت کنند.»

طی همکاری آدیداس با توئیتر و اینتراسپورت کلیه مسابقات دختران دبیرستانی از ماه آپریل ۲۰۱۹ پخش خواهند شد.

 

بیشتر از