ضرب و شتم دو زندانی سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد

محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی از امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ نفر هستند

محمدحسین سپهری، از امضاءکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای - بالاترین

محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی، از امضاءکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای که در مشهد زندانی هستند به دست علی تیماجی، مسئول جدید بند ۶/۱ زندان وکیل‌آباد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گفته جواد لعل محمدی، فعال صنفی معلمان، ضرب و شتم محمدحسین سپهری و کمال جعفری در روزهای پایانی خرداد اتفاق افتاد و هنگام ضرب و شتم آن‌ها به دست علی تیماجی، مسئول جدید بند ۶/۱ یک جوان گردشگر فرانسوی به نام بنجامین بریر، که هم‌بندی آن‌هاست تلاش کرد تا مانع این اقدام شود.

به گزارش هرانا و به نقل از لعل محمدی، علی تیماجی ابتدا در روز ۳۰‌ام خرداد، کمال جعفری را مورد ضرب و شتم قرار داد و یک روز پس از آن یعنی در ۳۱ خرداد هنگامی‌ که جعفری و سپهری در هواخوری زندان بودند، وسایل شخصی این دو زندانی را از بند خارج کرد و در پاسخ به اعتراض محمدحسین سپهری، ضمن به کار بردن الفاظ رکیک و توهین‌آمیز، او را نیز مورد ضرب و شتم قرار داد به طوری که دندان سپهری شکست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدحسین سپهری، معلم و یکی از ۱۴ نفری است که بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای را امضا کردند. او پس از دستگیری در مرداد سال ۹۸ در شعبه چهار دادگاه انقلاب مشهد به شش سال حبس محکوم شد. این حکم را دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید کرد.

کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه نیز با امضاء بیانیه موسوم به ۱۴ نفر خواستار استعفای علی خامنه‌ای شد، اما او نیز همچون سپهری در مرداد ۹۸ دستگیر شد. حکم شعبه چهار دادگاه انقلاب مشهد برای او نیز ۱۰ سال زندان بود که در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

در خردادماه سال ۹۸ گروهی از فعالان سیاسی و مدنی در نامه‌ای که با نام «بیانیه ۱۴ نفر» شهرت یافت خواستار «استعفای علی خامنه‌ای» و «تغییر و اصلاح قانونی اساسی» شدند. پس از این بیانیه گروهی از فعالان مدنی و سیاسی زن بیانیه دوم ۱۴ نفر را امضاء کردند، درخواست آن‌ها «استعفای علی خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» بود، اما حکومت ایران اغلب این افراد را دستگیر و زندانی کرد. محمدحسین سپهری، کمال جعفری یزدی، محمد نوری‌زاد و عبدالرسول مرتضوی از امضاءکنندگان این بیانیه هم‌اکنون در زندان هستند.

پس از دستگیری و محکومیت امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ نفر بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «من نفر پانزدهم هستم» از آن‌ها حمایت کردند.