امارات متحده عربی؛ نخستین کشور منطقه که کودکان را در مقابل کرونا واکسینه می‌کند

تزریق آزمایشی واکسن چینی سینوفارم به کودکان سه تا ۱۷ ساله برای بررسی میزان ایمنی‌زایی آن آغاز شده است

واکسن سینوفارم تاکنون به ۶۷۴ کودک سه تا ۱۷ ساله در امارات متحده عربی تزریق شده است- Abu Dhabi Media Office

امارات متحده عربی نخستین کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که تزریق آزمایشی واکسن چینی سینوفارم به کودکان سه تا ۱۷ ساله را به‌منظور مطالعه میزان اثرگذاری واکسن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این گروه سنی، آغاز کرده است. 

به گزارش گلف‌نیوز، وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی برای مطالعه میزان ایمنی‌زایی واکسن سینوفارم برای کودکان سه تا ۱۷ ساله، تزریق آزمایشی این واکسن به ۹۰۰ کودک داوطلب را آغاز کرد. 

بنابر این گزارش، واکسن سینوفارم تاکنون به ۶۷۴ کودک در این گروه سنی تزریق شده است و کودکان شرکت‌کننده در این مطالعه، همگی با رضایت کامل والدین، واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند.  

امارات متحده عربی در ماه مه مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر-بیون‌تک را نیز برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرده و دبی در ماه جاری واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کرده است؛ اما این مطالعه تمهیدی خواهد بود برای واکسیناسیون کامل کودکان در امارات متحده عربی مقابل کرونا در آینده نزدیک.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر نوال الکعبی، رئیس کمیته ملی مدیریت بالینی کووید-۱۹ در امارات متحده عربی که بر این مطالعه در مورد میزان اثرگذاری واکسن سینوفارم بر کودکان نظارت دارد، گفت: «کودکان سنگ بنای هر جامعه و آینده هر کشور محسوب می‌شوند. همان‌طور که افراد بیشتر و بیشتری را در امارات متحده عربی واکسینه می‌کنیم، می‌خواهیم مطمئن شویم که کودکانمان هم می‌توانند واکسن را با خیال راحت دریافت کنند.»  

این مطالعه در امارات متحده عربی درحالی انجام می‌شود که گسترش گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا در سطح جهان منجر به افزایش تعداد موارد ابتلا ازجمله در کودکان و شدت علائم آن‌ها شده است. واکسیناسیون کودکان برای محافظت از آنان در برابر بیماری و همچنین ایمنی‌ گله‌ای برای مهار شیوع ویروس ضروری است. امارات متحده عربی در برنامه‌اش برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در نظر دارد که واکسیناسیون ۱۰۰درصد تمام گروه‌های هدف را تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل کند.

کشورهای دیگر، به‌ویژه کشورهای تولیدکننده واکسن ضدکرونا مانند ایالات متحده، بریتانیا و چین نیز در ماه‌های گذشته، آزمایش‌های بالینی درمورد میزان ایمنی‌زایی واکسن‌ها بر کودکان گروه سنی پایین را آغاز کرده‌اند.