آخرین روزنامه دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ تعطیل می‌شود

اپل دیلی، به‌دلیل پوشش خبرهای چین آماج انتقاد شدید مقام‌ها قرار گرفته بود

«نسخه دیجیتال اپل دیلی، پس از ساعت ۱۱.۵۹ شب شنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۱، دیگر در دسترس نخواهد بود» - Peter PARKS / AFP

در ضربه‌ای دیگر به آزادی رسانه‌، شرکت رسانه‌ای نکست دیجیتال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اپل دیلی، بزرگ‌ترین و آخرین روزنامه دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ شنبه ۲۶ ژوئن (۵ تیر) تعطیل می‌شود. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که پیش‌تر نیز تعدادی از کارکنان این روزنامه را دستگیر و دارایی‌هایش را بلوکه کرده بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه این شرکت آمده است: «هیات مدیره نکست دیجیتال با کمال تاسف به اطلاع می‌رساند که به‌دلیل شرایط فعلی حاکم بر هنگ‌کنگ، چاپ روزنامه اپل دیلی پس از آخرین شماره شنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۱، متوقف می‌شود، و نسخه دیجیتال پس از ساعت ۱۱.۵۹ شب شنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۱، دیگر در دسترس نخواهد بود.»

این روزنامه به‌دلیل پوشش خبرهای چین آماج انتقاد شدید مقام‌ها قرار گرفته بود، و به سردبیرها و مالکان این شرکت رسانه‌‌ای اتهام‌هایی زده شد. به اتاق خبر این روزنامه حمله کردند و به‌موجب قانون بحث‌برانگیز امنیت ملی که از سال گذشته اجرایی شد، دارایی‌هایش بلوکه شد.

خبرگزاری سی‌ان‌ای به نقل از شبکه تلویزیونی محلی تی‌وی‌بی گزارش داد پلیس هنگ‌کنگ روز چهارشنبه یک ستون‌نویس این روزنامه را به «اتهام تبانی برای همکاری با کشوری خارجی یا قدرت‌های خارجی» دستگیر کرد.

پلیس نام این مرد ۵۵ ساله را اعلام نکرده است.

© The Independent