مهمان‌های مادام توسو در دبی:‌ از نانسی عجرم تا کریستیانو رونالدو

موزه مادام توسو به زودی در دبی افتتاح می‌شود

مجسمه مومی کریستیانو رونالدو در موزه مادادم توسو لندن - BEN STANSALL / AFP

بیش از ۶۰ ستاره جهانی که ۱۶ نفرشان هم از منطقه خاورمیانه‌اند، به زودی در دبی گرد هم می‌آیند؛ البته نه خودشان بلکه مجسمه‌های مومی آن‌ها.

موزه مادام توسو که در بسیاری از کشورهای دنیا شعبه دارد و جزو جاذبه‌های محبوب گردشگری است، به زودی در دبی افتتاح می‌شود.

شرکت «مرلین انترتیمنتز»، که دومین شرکت بزرگ اداره‌کننده جاذبه‌های گردشگری در جهان است، روز سه‌شنبه به طور رسمی خبر گشایش قریب‌الوقوع این موزه را اعلام کرد. موزه مادام توسو دبی در جزیره مصنوعی «بلوواترز» که نزدیک مارینای این شهر است، قرار دارد.

معروف‌ترین موزه مادام توسو در لندن است که مجسمه‌های مومی و واقع‌نمای چهره‌های معروف تاریخ جهان آنجا به نمایش گذاشته شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند با آن‌ها عکس یادگاری بگیرند: از ولادیمیر لنین تا مرلین مونرو.

در موزه مادام توسوی دبی ۶۰ ستاره جهانی حاضر خواهند بود اما احتمالا منحصر به‌فردترین ویژگی آن حضور ۱۶ ستاره از خاورمیانه است. چند ماه پیش موضوع اینکه مجسمه مو صلاح، فوتبالیست معروف مصری، قرار است ساخته شود، خبرساز شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موزه یاد شده قرار است کنار «عین دبی» (چشم دبی)، بزرگ‌ترین چرخ فلک جها، بنا شود.

اولین موزه مادام توسو همان موزه معروف لندن است که در سال ۱۸۳۵ گشوده شد. با گذشت نزدیک به ۲۰۰ سال، تمامی مجسمه‌های مومی این موزه و سایر موزه‌های مشابه آن در سراسر جهان با همان تکنیک قدیمی مادام توسو ساخته می‌شوند. درست کردن هر مجسمه در مجموع ۱۲ هفته طول می‌کشد و در طول ساخت آن، ۵۰۰ اندازه دقیق از بدن سوژه گرفته می‌شود؛ از جمله اینکه موی سوژه دقیقا مثل اصل آن وارد می‌شود (با استفاده از موی واقعی انسانی) و با لایه‌های مختلف رنگ سعی می‌شود رنگ پوست به طور دقیق ساخته شود.

این روند دقیق باعث گران‌قیمت بودن مجسمه‌ها هم شده است و ارزش برخی مجسمه‌ها به ۱۵۰ هزار پوند هم می‌رسد.

موزه مادام توسوی دبی قرار است هفت اتاق ویژه داشته باشد؛ مثلا یک اتاق ویژه سینمای بالیوود است که احتمالا جلوه اصلی آن شاهرخ خان، بازیگر مشهور هندی، خواهد بود. کسانی که دنبال سلفی گرفتن با کایلی جنراند باید به اتاقی دیگر بروند. کلارا دلوین، سوپرمدل مشهور دنیای مد و کریستیانو رونالدو، فوتبالیست پرتغالی، از دیگر چهره‌هایی‌اند که احتمالا گردشگران برای عکس گرفتن با آن‌ها صف خواهند کشید.

مایک لیپرت، از مدیران شرکت مرلین، که تمامی موزه‌های مادام توسوی جهان را اداره می‌کند، در گفت‌وگو با رسانه‌ها از حضور ستاره‌های جهان موسیقی عرب در موزه دبی خبر داده است:‌ مثلا نانسی عجرم و مایا دیاب، خواننده‌های مشهور لبنانی.

ساناز کولسراد، مدیر کل موزه مادام توسوی دبی، گفته است که این بیست و پنجمین موزه مادام توسو در جهان و اولین در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس است. خانم کولسراد افزود: «این موزه باعث می‌شود جایگاه جزیره بلوواترز به عنوان یک جاذبه گردشگری، بیش‌ازپیش در سطح جهان تقویت شود.»

بیشتر از فرهنگ و هنر