آمریکا دامنه چند وبسایت وابسته به ایران را «توقیف کرد»

دولت آمریکا دامنه وبسایت‌های دو رسانه حکومتی ایران، العالم و پرس تی وی، و همچنین تلویزیون المسیره حوثی‌های یمن را توقیف کرد

تصویری از صفحه وبسایت پرس تی وی بعد از مسدود سازی

دولت ایالات متحده روز سه‌شنبه دامنه وبسایت‌های دو رسانه حکومتی ایران، العالم و پرس تی وی، و همچنین تلویزیون المسیره حوثی‌های یمن را توقیف و مسدود کرد.

در صفحه اول این وبسایت‌ها نوشته شده دامنه اینترنتی آنها توسط دولت آمریکا و بر مبنای احکام صادره توسط اف بی آی و وزارت بازرگانی توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاوه بر این سه وبسایت، پایگاه‌های اینترنتی رسمی کتائب حزب‌الله عراق، المعلومه عراق، اللؤلؤه بحرین، فلسطین الیوم و الکوثر نیز از دسترس خارج شده‌اند. رسانه‌های داخل ایران این وبسایت‌ها را پایگاه‌های خبری «محور مقاومت» نامیده‌اند.

هنوز اطلاعیه رسمی از سوی نهادهای مربوطه آمریکا در این زمینه منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بهمن ۱۳۹۸ دامنه .com وبسایت خبرگزاری فارس توقیف شد و این رسانه خبری وابسته به سپاه پاسداران از آن پس تنها با دامنه داخلی .ir در دسترس بوده است.

در آن سال، سرویس دهنده بین‌المللی دامنه .com در ایمیلی به فارس دلیل این اقدام را دستورالعمل دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده اوایل اکتبر ۲۰۲۰ (اواسط مهر ۹۹) در بیانیه‌ای از متوقف کردن کنترل ۹۲ وبسایت وابسته به حکومت ایران با دامنه‌های بین المللی دات کام، دات نت، دات یو اس خبر داده بود.

در آن بیانیه گفته شده بود که چهار وبسایت از میان آنها ظاهرا ماهیت خبری به زبان انگلیسی داشتند، اما متعلق به سپاه پاسداران بوده‌اند.

دولت قبلی آمریکا در آوریل ۲۰۱۹ نام سپاه را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد. به گفته این وزارتخانه، تمامی این سایت‌ها در پوشش رسانه خبری در راستای تبلیغات نظام جمهوری اسلامی و انتشار اخبار و اطلاعات نادرست، به ویژه در اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا، فعالیت دارند.