دعوای دختر بروس لی و کوئنتین تارانتیو همچنان ادامه دارد

شانون می‌گوید کارگردان «روزی روزگاری در هالیود» می‌تواند «دهانش را ببندد»

SLAVEN VLASIC / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شانون، دختر بروس لی گفته است می‌خواهد کوئنتین تارانتینو در مورد تصویری که از پدرش در این فیلم داده، «دهانش را ببندد».

لی، ماه گذشته، پس از آن که در مقاله‌ای نوشت فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» پدرش را به عنوان یک فرد «متکبر و احمق» توصیف کرده که «سخت متکبر بوده»، در صدر منتقدان از این فیلم قرار گرفته است.

در واکنش، تارانتینو در اظهاراتی در هفته جاری ضمن دفاع از تصویری که از بروس لی داده، گفت که «بروس لی به نوعی یک مرد متکبر بود. نحوه حرف زدنش(در فیلم)، من بیشتر آن را از خودم نساختم. من شنیدم که این حرف‌ها را می‌زد یا چیزی به همان مفهوم. اگر مردم بگویند او هرگز نگفت می‌تواند محمد علی را بزند، خوب، البته، گفت. نه تنها آن را گفت، بلکه زنش لیندا لی در اولین زندگینامه او این را گفت. او دقیقا همین را گفت».

شانون لی در مصاحبه با نشریه «ورایتی» گفت تارنتینو می‌تواند «دهانش را در این باره ببندد». او افزود:«خیلی خوب می‌شود (اگر این کار را بکند) می‌تواند عذرخواهی کند یا بگوید: نمی‌دانم بروس لی واقعا چه نوع آدمی بود. من این را تنها برای فیلمم نوشتم، و نباید به‌عنوان مردی که واقعا بود، برداشت شود».

او در ادامه گفت:« یکی از چیزهایی که در واکنشش ناراحت کننده است این است که از یک سو می‌خواهد اینها را به‌عنوان واقعیت عرضه کند، و از سوی دیگر می‌خواهد در افسانه باقی بماند. هر طور که بخواهد می‌تواند بروس لی ر اتصویر کند، که کرده است، اما دورویی است که بگوید: این همانطوری است که او بود، اما این یک فیلم داستانی است، پس نباید زیاد در موردش نگران بود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts

© The Independent

بیشتر از زندگی