اکسپو ۲۰۲۰؛ تجلیل از زنان در سراسر جهان

کارتیه، حامی غرفه زنان می‌گوید «وقتی زنان رشد می‌کنند، بشریت رشد می‌کند»

بدون توانمندسازی زنان نمی‌توان دنیای بهتری داشت-expo2020dubai

برای نخستین بار از سال ۱۹۰۰ تاکنون، نمایشگاه دبی اکسپو ۲۰۲۰ اولین نمایشگاه جهانی خواهد بود که غرفه‌ای را به زنان اختصاص می‌دهد.

اهدافی که این غرفه برای خود ترسیم کرده، شامل درک تأثیر مثبت زنان بر جهان و چالش‌هایی که هنوز با آن روبرو هستند، می‌شود. همچنین در این فرصت تاریخی، ابتکارات و راه‌حل‌های جهانی و تأثیرات زنان برای ایجاد جهانی بهتر نیز بررسی می‌شود.

این نمایشگاه که از تاریخ یکم اکتبر سال ۲۰۲۱ تا سی و یکم مارس ۲۰۲۲ در دوبی برپا خواهد بود اولین اکسپوی جهانی است که در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی برگزار می‌شود. اکسپو ۲۰۲۰ دوبی قرار است تا از زنان جریان‌ساز در سراسر جهان که موفق به ایجاد تغییرات در محیط اطراف خود شده‌اند تجلیل کند و فضایی برای بحث و گفتگو از چشم‌انداز زنانه و مشارکت زنان در شکل‌گیری جامعه به وجود بیاورد.

نشان تجاری کارتیه «با اعتقاد به این نظر که بدون توانمندسازی زنان نمی‌توان دنیای بهتری داشت» حامی نمایشگاه زنان اکسپو ۲۰۲۰ دبی، شده تا «چشم‌انداز جدیدی از مشارکت زنان در پیشرفت جوامع به نمایش بگذارد.»

شعار الهام‌بخش کارتیه برای این نمایشگاه این است: «وقتی زنان رشد می‌کنند، بشریت رشد می‌کند.»

ووگ عربی با نگاهی به این غرفه در اکسپوی دبی، به این ایده که زنان چگونه می‌توانند جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند پرداخته است.

ریم الهاشمی، وزیر امور بین‌الملل امارات متحده عربی و مدیرکل این نمایشگاه دراین‌باره به ووگ عربی گفت: «جامعه بین‌المللی در مسئله برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان پیشرفت کرده است، اما کارهای بیشتری باید انجام شود. با توجه به حضور بازدیدکنندگانی از سراسر جهان و از هر قشر، اکسپو ۲۰۲۰ دوبی یک بستر منحصربه‌فرد و قدرتمند است که توجه لازم را به این مسئله جلب می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هند ال‌ویس، نایب‌رئیس اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، در مراسم رونمایی از این غرقه با همکاری کارتیه نیز گفت که زنان در سراسر جهان با چالش‌های بسیاری روبرو هستند و سعی دارند تا بر موانعی که بر سر راه توانمندسازی ایشان وجود دارد غلبه کنند و داشتن غرفه‌ای برای تجلیل از موفقیت‌های خود را مهم می‌دانند.

همچنین سوفی دویرو، مدیر کارتیه در منطقه خاورمیانه و هند، در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: «ما باور داریم که توانمندسازی زنان، توانمندسازی همه است و به نفع جهان خواهد بود.»

در مدت شش ماه برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، غرفه زنان میزبان طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها خواهد بود از جمله جلسات بحث و گفتگو در مورد راه‌حل‌های پشت سر گذاشتن تبعیض جنسیتی در محل کار و توانمندسازی بنیادین زنان و تحولی پایدار در زندگی زنان و دختران، مخصوصاً ساکنان این بخش از آسیا خواهد بود.

بیشتر از جهان