زنان تنیس‌باز عرب تاریخ‌ساز شدند

در مسابقات بیرمنگام، برای نخستین بار در قسمت زنان، تنیس‌بازان عرب قهرمانی را تجربه کردند

اونس جابر، تنیس‌باز زن مسلمان از کشور تونس-Matthew Stockman/Getty Images/AFP

تنها یک هفته مانده به شروع رقابت‌های ویمبلدون، رقابت‌های تنیس روی زمین‌های چمن پیگیری شد و چه در قسمت مردان و چه در قسمت زنان، قهرمانان و چهره‌های جدیدی به دنیای تنیس معرفی شدند. مهمترین رخدادها در قسمت زنان و مسابقات تنیس بیرمنگام در انگلستان پیش آمد و اونس جابر، تنیس‌باز زن مسلمان از کشور تونس، موفق شد به مقام قهرمانی برسد و بدین ترتیب، نخستین بار در تاریخ مسابقات تنیس در قسمت زنان، تنیس‌بازان عرب نیز قهرمانی را تجربه کردند.

اونس جابر ۲۶ ساله نفر ۲۴ رده‌بندی تنیس‌بازان زن جهان است. او سابقه قهرمانی در مسابقات زیر هجده‌ساله‌های رولان گاروس در سال ۲۰۱۱ را نیز در کارنامه دارد، در دیدار پایانی رقابت‌های بیرمنگام موفق شد در دو ست و با نتایج ۷-۵ ۶-۴ از سد کاساتکینا از روسیه عبور کند و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی خود، اتفاقی تاریخی نیز رقم بزند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رقابت‌های تنیس مردان نیز قهرمانان جدیدی را به دنیای تنیس معرفی کرد. رقابت‌های تنیس هاله که در کشور آلمان برگزار می‌شد، اوگو اومبر فرانسوی ۲۲ ساله را به عنوان قهرمان جدید خود در این مسابقات معرفی کرد. اومبر در دیدار پایانی رقابت‌ها موفق شد آندری روبلف روس را که در رده هفتم جهان قرار دارد، در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ ۷-۶ مغلوب کند و سومین قهرمانی خود در مسابقات تنیس را به‌دست آورد. او پیش از این در رتبه ۳۱ برترین تنیس‌بازان جهان قرار داشت و در جدیدترین رده بندی که اعلام خواهد شد، به رتبه ۲۵ صعود خواهد کرد.

 در این رقابت‌ها بازیکنان مشهوری مانند فدرر و زورف نیز حاضر بودند که در مرحله دوم از دور رقابت‌ها کنار رفتند. 

مسابقات جام کوئینز در انگلستان نیز که یکی از مسابقات مهم پیش از رقابت‌های ویمبلدون است، امسال قهرمان جدیدی داشت. متئو برتینی ایتالیایی، مرد شماره ۹ تنیس جهان که شانس نخست قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار میرفت، موفق شد با عبور از کمرون نوری بریتانیایی در ست ست و با نتایج ۶-۴ ۶-۷ ۶-۳ قهرمان مسابقات ۵۰۰ امتیازی لندن شود. این پنجمین قهرمانی برتینی در مسابقات تنیس در دوران حرفه‌ای او به حساب می‌آید. برتینی در مرحله دوم این دور از مسابقات موفق شده بود اندی ماری بریتانیایی (رکوردار این مسابقات با پنج عنوان قهرمانی) را از پیش رو بردارد. 

قهرمانی در این رقابت‌ها بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تا حدودی عملکرد موفق بازیکنان را در رقابت‌های ویمبلدون مشخص کند. رقابت‌های ویمبلدون از هفته آینده در لندن آغاز خواهد شد و نادال، غایب بزرگ آن خواهد بود.

بیشتر از تنيس