برادر قاضی منصوری مدعی است که دختر برادرش با آنها نسبت خونی ندارد

رومانی اعلام کرد دوربین‌های هتل هنگام مرگ قاضی منصوری خراب بوده است

ابهام در روند پرونده قاضی منصوری همچنان ادامه دارد - عکس از باشگاه خبرنگاران

وکیل خانواده قاضی منصوری در رابطه با دلیل کندی بررسی پرونده گفت، مرحوم منصوری فرزندخوانده‌ای داشتند که از نظر قانونی تنها وارث اوست. در صورتی که تمام اعضای خانواده و همکاران مرحوم منصوری می‌دانند که این دختر، از نظر شرعی، خونی و قانونی ولی‌دم محسوب نمی‌شود.

محمود علیزاده طباطبایی به نقل از برادر قاضی منصوری در رابطه با وارث قاضی منصوری می‌گوید زن و شوهری پیش‌تر به دلیل اختلاف نزد قاضی منصوری می‌روند. آنها دختر چند روزه خود را نزد قاضی منصوری گذاشته و رفته بودند. بعد از آن قاضی منصوری، این دختر را نزد خود نگه داشته و برایش شناسنامه گرفته بود، اکنون این دختر حدوداً ۲۸ سال سن دارد و از نظر قانونی وی، تنها وارث مرحوم منصوری است، در صورتی که تمام اعضای خانواده و همکاران مرحوم منصوری می‌دانند که این دختر، از نظر شرعی، خونی و قانونی ولی‌دم محسوب نمی‌شود.

او تأکید کرد دختر قاضی منصوری به ما در رسیدگی به پرونده مرگ قاضی منصوری وکالت نداد و آنچنان که باید و شاید تمایلی برای رسیدگی به پرونده ندارد.

اما برادر و خواهران قاضی منصوری درخواست رسیدگی پرونده را دارند. به این دلیل ما درخواست "نفی نسب" را به دادگاه ارائه کردیم و منتظر تصمیم‌گیری دادگاه هستیم؛ این موضوع نیز از طریق آزمایش دی‌ان‌ای به‌راحتی قابل اثبات است.

به گزارش خبرآنلاین، طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه جسد قاضی منصوری کاملاً از بین رفته و معلوم نیست به چه نحوی در کشور رومانی نگهداری شده بود اظهار داشت آنها اعلام کردند که دوربین‌ها خراب بود و این ابهامات همچنان در پرونده وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده قاضی منصوری خودکشی کرده است، اما خانواده او بارها امکان خودکشی را رد کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که او پیش از مرگش گفته بود که «تهدید شده است و قرار است او را قربانی کنند».

به گفته علیزاده طباطبایی، زمانی که جسد منصوری به ایران آمد، «کاملاً منهدم شده بود» و خانواده‌اش گفته‌اند که «از سر او فقط اسکلت باقی‌مانده بود» که به همین دلیل نتوانسته‌اند جسد را شناسایی کنند.

او می‌گوید: «خانواده منصوری تأکید دارند که قاضی دست به خودکشی نزده و جنایتی اتفاق افتاده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سی خرداد سال ۹۹ رسانه‌ها از پیدا شدن جسد غلامرضا منصوری در پیاده‌روی مقابل هتل محل اقامت وی خبر دادند. به‌زودی اعلام شد او خودکشی کرده است. بلافاصله وکیل آقای منصوری با تکذیب این ادعا گفت: «من و خانواده ایشان معتقدیم که قاضی منصوری آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد» چیزی که آن زمان توسط وکیل یا خانواده یا پلیس رومانی به آن اشاره نشد، حضور همراه خانم آقای منصوری در رومانی بود.

برادر قاضی منصوری تأکید دارد: «در دو روز آخر که وضعیت ارتباطی ایشان احتمالاً به‌خاطر افرادی که وی را تهدید می‌کردند اضطراری شده بود حتی در حین صحبت صورت خودشان را جلو می‌گرفتند که اطرافشان دیده نشود درحالی‌که قبل از آن هر لحظه تماس داشتند راحت صحبت می‌کردند و اطرافشان را نشان می‌دادند.»