دو تکواندوکار افغان در رقابت‌های بین‌المللی آزاد بیروت مدال برنز کسب کردند

این ورزشکاران می‌گویند اگر دولت از آنان بیشتر حمایت کند مدال‌های بیشتری می‌آورند

در رقابت‌های بین‌المللی آزاد پایتخت لبنان، بیش از ۲۴۶ تکواندوکار از ۴۴ کشور جهان شرکت کرده بودند - طلوع نیوز

فرزاد منصوری و حسین لطفی، دو تن از تکواندوکاران افغان که در مسابقات بین‌المللی آزاد بیروت، پایتخت لبنان، به نمایندگی فدارسیون تکواندوکاران افغانستان شرکت کرده بودند با شکست دادن حریفان خود برنده مدال‌های برنز شدند.

فرزاد منصوری، تکواندوکار افغان با شکست دادن دو حریف فلسطینی و ازبکستانی خود و همچنین حسین لطفی با دو بُرد در این دور رقابت‌ها در وزن ۶۵ کیلوگرم توانستند پیروز میدان شوند و مدال‌های برنز این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

گفتنی است که در این رقابت‌های بین‌المللی آزاد لبنان بیش از ۲۴۶ تکواندوکار از ۴۴ کشور جهان شرکت کرده بودند و ورزشکار هر کشور تلاش می‌کرد با شکست دادن حریف خود از میدان مسابقه پیروز بیرون بیاید و بالاترین مدال این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

پیروزی و کسب مدال‌های برنز توسط دو تکواندوکار افغان در رقابت‌های بین‌المللی آزاد بیروت در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته محسن رضایی، تکواندوکار دیگر افغان نیز با شکست دادن حریف خود در مسابقات تکواندوی آسیا در همین کشور (لبنان)، برنده مدال طلا شد و عنوان قهرمانی این دور مسابقات را از آن خود کرد.

در سال‌های گذشته ورزشکاران افغان و به ویژه تکواندوکاران این کشور در مسابقات جهانی توانستند نسبت به گذشته بهتر بدرخشند و مدال‌های جهانی (طلا و برنز)، به دست بیاورند و جایگاه افغانستان را نیز در بخش ورزش بین کشورهای جهان و به خصوص ورزش‌دوستان ثابت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پیروزی‌های پی‌در‌پی ورزشکاران افغان باعث شد که دولتمردان افغان و مردم این کشور نسبت به آینده ورزش افغانستان امید بسیاری داشته باشند و زمینه را برای شرکت آنان در رقابت‌های جهانی بیشتر فراهم کنند و همچین آنان را تشویق کنند تا بتوانند مدال‌های جهانی بیشتری کسب کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، پس از پیروزی محسن رضایی در مسابقات بین‌المللی بیروت و کسب مدال طلا و قهرمانی از سوی او گفت که ورزشکاران افغان افتخارآفرینان افغانستان هستند و نماینده نسل جوان افغان در جهان هستند و با پیروزی‌هایی که به دست می‌آورند تصویر واقعی افغانستان، اراده قوی و آرزوی ما را برای ترقی و رسیدن به صلح و آرامش در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی به نمایش می‌گذارند.

غنی، مانند گذشته بار دیگر به ورزشکاران افغان وعده داد که حمایت بیشتر خود را از آنان ادامه می‌دهد، او گفت: «حمایت از جوانان کشور که سرمایه‌‌های بزرگ حال و آینده افغانستان هستند در اولویت من قرار خواهد داشت.»

رامین صالح، ورزشکار افغان نیز پیروزی تکواندوکاران کشورش را در رقابت‌های جهانی تبریک گفت و افزود: «اگر بگویم در بیست سالی که گذشت بیشترین دستاوردها در افغانستان از سوی جوانان و به ویژه ورزشکاران بود دروغ نگفتم. آنان اگر واقعا حمایت شوند و دولت زمینه مسابقات جهانی را برایشان فراهم بسازد در تمام بخش‌های ورزشی مدال‌آور خواهند بود. باید شعاری که دولتمردان ما در حمایت از ورزشکاران می‌دهند عملی شود، چون اکثریت ورزشکاران ما که استعدادهای زیاد ورزشی دارند تاکنون میدان های جهانی را از نزدیک ندیده‌اند. باید دولت زمینه را به آنان فراهم کند.»

رامش نوابی که ورزشکار است، می‌گوید: «متاسفانه تعداد اندکی از ورزشکاران ما در رقابت‌های جهانی مسابقه داده‌اند، مدال گرفتند و ثابت کردند که می‌توانند پیروز میدان شوند و مدال بیاورند. حالا مسئولیت دولت و نهادهای مسئول ورزشی کشور ما است که جوانان ورزشکار را بیشتر حمایت کنند و زمینه رقابت‌های جهانی را در تمام زمینه‌ها برای آنان فراهم بسازند تا بهتر و بیشتر بدرخشند.»  

بیشتر از ورزش