اندیشه‌های مانچینی با تیم دوم ایتالیا هم جواب می‌دهد

این ۳۰مین پیروزی پیاپی ایتالیا در مسابقات رسمی فوتبال است و رکوردی فوق‌العاده برای مانچینی و تیمش به حساب می‌آید که توانستند با رکورد ویتوریو پوزو در دهه ۱۹۳۰ برابری کنند

مانچینی سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ایتالیا - ALBERTO LINGRIA / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال ایتالیا شب گذشته (یکشنبه) موفق شد در آخرین دیدار مرحله گروهی خود تیم ملی ولز را با تک‌گل پسینا یک بر صفر شکست دهد و با کسب ۳ پیروزی و ۹ امتیاز کامل با اقتدار به جمع ۱۶ تیم مرحله پایانی صعود کند.

پیش از این مسابقه نیز صعود آن‌ها به دور حذفی رقابت‌ها مسجل شده بود. نکته جالب در این مسابقه استفاده مانچینی از بازیکنان ذخیره در این مسابقه بود. می‌توان گفت تنها بازیکنان حاضر از ترکیب اصلی ایتالیا در این مسابقه جی‌جی دوناروما و بونوچی و جورجینیو بودند که از ابتدا در زمین حضور داشتند. ایتالیا در این مسابقه نیز مانند دو مسابقه قبلی بسیار هماهنگ و بدون اشتباه کار کرد، به شکلی که انگار تیم دومی در زمین وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضور مارکو وراتی در میانه زمین فوق‌العاده بود. ولز در این مسابقه به دنبال حداقل امتیاز بود اما مقابل این تیم یک‌دست حرفی برای گفتن نداشت. کیه زا نیز در این مسابقه از ابتدا در میدان بود و مانند بازی‌های درخشانش برای یووه در این بازی نیز برای ایتالیا فراتر از حدش ظاهر شد و در انتهای مسابقه نیز به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

مانچینی در اقدامی عجیب در اواخر بازی دوناروما، دروازه‌بان خود را نیز تغییر داد و سیریگو ۳۴ ساله را به زمین فرستاد و به این ترتیب خواست تا روحیه تیمی و انفرادی بازیکنان را افزایش دهد. او می‌دانست شاید در مراحل بعدی و به دلیل حساسیت مسابقات این شانس برای حضور آن‌ها در زمین وجود نداشته باشد. این ۳۰مین پیروزی پیاپی ایتالیا در مسابقات رسمی فوتبال است و رکوردی فوق‌العاده برای مانچینی و تیمش به حساب می‌آید که توانستند با رکورد ویتوریو پوزو در دهه ۱۹۳۰ برابری کنند.

مانچینی پس از پایان بازی گفت: «اول باید بگویم که از این برد بسیار خوشحالم و اینکه توانستیم با ۹ امتیاز به دور بعد صعود کنیم. بازی بسیار سختی را پیش رو داشتیم اما می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز بزنیم. تیم ولز تیم فیزیکی بود و این کار را برایمان قدری دشوار کرد. در مورد تغییرات نیز باید بگویم ما سعی کردیم هویت تیم را حفظ کنیم و خوشحالم که با این تغییرات زیاد نیز توانستیم به هدفمان برسیم. تمام بازیکنان در تیم به وظایفشان آگاه هستند و امروز نشان دادند که تمام بازیکنان یار اصلی تیم هستند و هیچ فرقی با یگدیگر ندارند. در بازی امروز نیاز به پیروزی نداشتیم اما سخت جنگیدیم و آن را به دست آوردیم. در مرحله حذفی بازی‌ها بسیار دشوارتر خواهد بود و هر تیمی که به این مرحله می‌رسد یعنی شانس قهرمانی خواهد داشت و نباید از پیش خودمان را پیروز مسابقات بدانیم.»

مارکو وراتی نیز در این مسابقه شانس حضور در زمین را پیدا کرد. او که یکی از بازیکنان اصلی ایتالیا در مسابقات پیشین این تیم به حساب می‌آمد، سال جاری (۲۰۲۱) را به دلیل آسیب‌دیدگی‌های زیاد از دست داد و نتوانست برای باشگاهش، پی‌اس‌جی، نیز مفید باشد. او در این رقابت‌ها نیز به دلیل درخشش لوکاتلی نیمکت‌نشین شده است.

پس از حضور و بازی مقابل ولز و نمایش درخشانش در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «لحظات بسیار سختی را در این مدت پشت سر گذاشتم حتی شک داشتم که بتوانم در این رقابت‌ها حاضر شوم، از کادر پزشکی و مربیان تیم تشکر می‌کنم که منتظرم ماندند تا به این مسابقات برسم. روز بی‌نظیری است و بسیار خوشحالم و مفتخرم که برای این تیم بازی می‌کنم.»

بیشتر از فوتبال