احمدی‌نژاد: برادر زن خامنه‌ای و همسرش می‌خواستند به اسرائیل سفر کنند

«بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود»

افشای ارتباط مقام‌های ایرانی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با دولت‌های بیگانه و به‌خصوص اسرائیل، بی‌سابقه نیست. اما این اولین‌بار است که یک مقام عالی جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهوری سابق این کشور، یکی از نزدیکان علی خامنه‌ای را متهم به این امر کرده است. 

محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه، ۳۰ خردادماه، با انتشار یادداشتی، حسن خجسته، برادر همسر رهبر حکومت ایران را متهم به ارتباط با اسرائیل کرد و از او که یک روز پیش، محمود احمدی‌نژاد‌ را به دلیل تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری، «حرامی» خطاب کرده بود، پرسید: «حالا حرامی کیه؟!»

حسن خجسته، برادر همسر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، و معاون سابق بخش «صدا»ی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه نظری را در خصوص کسانی که در انتخابات مشارکت نکرده‌اند در صفحه توییتر خود منتشر کرد و آنان را «حرامی» خطاب کرد. آن مطلب با واکنش گسترده در فضای مجازی روبه‌رو شد.

خجسته در آن یادداشت نوشت: «اگر شهید عزیز ما فرمود جمهوری اسلامی حرم است، حرامیان این حرم که با امتحان انتخابات شناخته شده‌اند: آن که گفته رأی نمی‌دهم و از کسی حمایت نمی‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظر خجسته از نگاه کاربران فضای مجازی توهین به ده‌ها میلیون ایرانی تلقی شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت نکرده بودند و این رویداد سیاسی را تحریم کردند. 

برادر همسر علی خامنه‌ای که متولد مشهد است و در سوابق او آمده است که دکترای مدیریت استراتژیک دارد، در مهرماه سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در رادیو و با گروه اجتماعی آن رسانه حکومتی آغاز کرد و دوازده سال پیش، ناگهان از مسئولیت خود برکنار شد.

این برکناری در حالی انجام شد که او در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان نایب‌رئیس اتحادیه رادیوتلویزیونی آسیا - اقیانوسیه (ABU) برگزیده شده بود و صداوسیما زیر نظر رهبر نظامِ حاکم بر ایران اداره می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران سابق جمهوری اسلامی که گفته شد خطاب مستقیم خجسته در آن یادداشت او بوده است، امروز در واکنش به وی، در نوشته کوتاهی فاش کرد که برادر همسر علی خامنه‌ای به دلیل قصد سفر به تل‌آویو و نشت آن خبر، از مسئولیت خود در رادیو عزل شده بوده است.

احمدی‌نژاد در یادداشت خود آورده است: «فردی که هم‌زمان با دولت نهم، رئیس رادیویی جمهوری اسلامی بود و با سوءاستفاده از رسانه ملی، به شدت علیه اینجانب تخریب می‌نمود، اخیراً و صرفاً به دلیل پافشاری این خادم ملت، بر حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و مردمی، در فضای مجازی اینجانب را حرامی نامید. »

محمود احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «ظاهراً او فراموش کرده است که به مدت دوهفته، به‌اتفاق خانواده‌اش، مهمان یک شرکت اسرائیلی در هند بوده است و قرار می‌شود در سفر بعدی، از طریق ترکیه به تل‌آویو برود.»

رئیس‌جمهوری سابق ایران به‌این‌ترتیب ادعا کرده است که انتشار آن نظر از سوی برادر همسر رهبر جمهوری اسلامی ایران، در واقع عقده‌گشایی وی به دلیل دستور او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مبنی ‌بر جلوگیری از سفر خجسته به اسرائیل بوده است. 

احمدی‌نژاد در آن یادداشت ضمن پرسیدن این سؤال که «حالا حرامی کیه؟!»، تصریح کرده است که خجسته برای نجات یافتن از رسوایی و منجلاب، از ریاست رادیو عزل شده است، لیکن بنا به مسایلی، به وضعیت او رسیدگی نشد.

محمود احمدی‌نژاد مدتی قبل نیز در اظهاراتی جنجالی درباره کشته‌شدن دانشمندان هسته‌ای و سرقت اسناد هسته‌ای ایران، گفته بود: «بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود.»

او همچنین ادعا کرد که یک شبکه نفوذی در وزارت اطلاعات وجود دارد، و در واکنش به آن ادعا، دستیار ویژه وزیر اطلاعات که نام او منتشر نشده است، نظر رئیس‌جمهوری سابق را ناشی از «توهم سیرتی» او دانست و از احمدی‌نژاد خواست «روند روان‌درمانی و توهم‌زدایی خود را پیگیری کند.»