به نقل از کتابی جدید: ویلیام «بعد از قلدری‌های مگان، خانه‌اش را از هری جدا کرد»

گویا ویلیام گفته است که احساس می‌کند مگان، «برادر عزیزش» را از او «دزدیده است»

باور عمومی بر این است که هری، با شروع زندگی با مگان، تصمیم به جدا کردن محل زندگی مشترکشان در کاخ کنزینگتون گرفت - Chris J Ratcliffe / AFP

در کتاب جدیدی درباره رابطه دو برادر خاندان سلطنتی بریتانیا آمده است که در سال ۲۰۱۸، شاهزاده ویلیام بعد از «درگیری سختی» با برادرش هری، تصمیم گرفته است محل  زندگی‌ مشترکشان در کاخ کنزینگتون را جدا کند.

رابرت لیسی، نویسنده کتاب «نبرد برادران: ویلیام، هری و داستان رابطه پرجنجال یک خانواده»، به شرح جزئیات اختلاف‌‌های بین دو برادر در چند سال گذشته پرداخته است.

در گزیده‌ای از این کتاب که در تایمز منتشر شده است، نویسنده به بررسی دوباره ادعاهایی مبنی بر «زورگویی‌»های مگان مارکل به کارکنان کاخ کنزینگتون تا سال ۲۰۱۹، یعنی دوره زندگی‌ او و شاهزاده هری در این کاخ، می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۸، جیسون کناف، دبیر ارتباطات وقت این زوج، شکایتی علیه دوشس ساسکس مطرح کرد که در آن ادعا شده بود رفتارهای دوشس، دو دستیار شخصی او را به ترک کار مجبور کرده و باعث تضعیف روحیه یک کارمند سوم شده است.

در ماه مارس، کاخ باکینگهام با استخدام یک شرکت حقوقی مستقل خارج از دربار، تحقیقات جدیدی را در مورد ادعاهای مبنی بر زورگویی‌ شروع کرد. بر اساس گزارشی در تایمز، دربار مصمم بود که یافته‌های این تحقیقات «برای عموم مردم فاش نشود» و ادامه تحقیقات محدودیت زمانی نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی مگان در پاسخ به این اتهام‌ها گفت: «دوشس از حملات اخیر به شخصیت خود بسیار ناراحت است؛ به ویژه به عنوان کسی که خود مورد زورگویی قرار گرفته و عمیقا به حمایت از کسانی که به درد و آزار دچار بوده‌اند، متعهد است.»

به گفته لسی، ویلیام پس از شنیدن اتهام‌ها مبنی بر قلدری، بلافاصله با برادر کوچک‌ترش تماس گرفت که هری «در مقام دفاع از همسرش بر‌آمد و خیلی عصبانی شد». به گفته نویسنده، دوک کمبریج سپس رودررو با هری صحبت کرد و این موضوع به درگیری «شدید و تلخی» منجر شد. همچنین گویا ویلیام گفته که احساس می‌کند مگان، «برادر عزیزش» را از او «دزدیده است».

از طرف دیگر، لیسی می‌نویسد که هری «به همان اندازه از ویلیام به دلیل دامن زدن به ادعاها مبنی بر زورگویی‌های مگان خشمگین بوده» و یکی از اعضای دربار را به بیان «مفاهیمی نژادپرستانه» متهم کرده است.

اگرچه باور عمومی بر این است که هری، برادری بود که با شروع زندگی با مگان در وینزر، تصمیم به جدا کردن محل زندگی مشترکشان در کاخ کنزینگتون گرفت، اما لسی می‌گوید این ویلیام بوده که تصمیم گرفته است از ساسکس‌ها جدا شود

اوایل سال جاری، هری در مصاحبه جنجالی ساسکس‌ها با اپرا وینفری، گفت که ویلیام و پدرشان، شاهزاده چارلز، در دربار به دام افتاده‌اند. هری گفت که اگر مگان نبود، «او هرگز نمی‌توانست» از وظایف درباری خلاص شود.

او افزود: «من هم اسیر بودم اما نمی‌دانستم که اسیرم. پدرم و برادرم هم اسیرند. آن‌ها نمی‌توانند کاخ را ترک کنند و خیلی دلم برایشان می‌سوزد.»

به گفته گِیل کینگ، مجری برنامه سی‌بی‌اس، شاهزاده‌ها اولین بار پس از آن مصاحبه، روز ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) با هم گفت‌وگو کردند اما این صحبت‌ها «بی‌حاصل» بود. بعد از گذشت یک ماه از آن اتفاق، برادران هنگام تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ، که هری برای شرکت در آن به انگلستان بازگشته بود، در حال صحبت با هم دیده شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی