مرگ چَمپ، سگ محبوب جو بایدن

«ما پسر خوب و نازنین خود را دوست داریم و همواره دلتنگ او خواهیم بود» 

چمپ بایدن از سال ۲۰۰۸ تا کنون عضوی از خانواده بایدن بوده است- Official White House Photo by Adam Schultz

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، و همسرش جیل بایدن، در بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود،  خبر مرگ سگ خانگی محبوبشان به نام چَمپ Champ را اعلام کردند. 

رئیس‌ جمهوری ایالات متحده نوشت: «امروز قلبمان اندوهگین است و به اطلاع همگان می‌رسانیم كه چمپ، ژرمن شپرد محبوب ما‌، با آرامش در خانه از دنیا رفت.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by President Joe Biden (@potus)

« او در ۱۳ سال گذشته همراه همیشگی و عزیز ما بود و مورد علاقه و عشق تمامی افراد خانواده بایدن بود.»

«او همیشه می‌خواست هرجا که ما هستیم باشد و وقتی او در کنار ما بود، همیشه همه چیز به مراتب بهتر بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پولتیکو،‌ در سال ۲۰۰۸، زمانی که جو بایدن از سوی باراک اوباما به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شد، خانواده بایدن چمپ را که توله سگ کوچکی بود، از یک پرورش‌دهنده سگ دریافت کرده بودند.

خانواده بایدن هم به یاد حرفی که ​​پدر آقای بایدن در دوران كودكی او، زمانی که زندگی سختی داشت، به او گفته بود، «‌بلند شو قهرمان!»، این ژرمن شپرد را چَمپ (به معنای قهرمان) نامیدند. 

بیانیه رئیس جمهوری ایالات متحده و بانوی اول، با این جمله به پایان می‌رسد: «ما پسر خوب و نازنین خود را دوست داریم و همواره دلتنگ او خواهیم بود.»  

آقای بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ پس از مستقر شدن در کاخ سفید، سنت دیرینه داشتن حیوانات خانگی در این اقامت‌گاه رؤسای جمهوری ایالات متحده را دوباره  با آوردن دو سگ، چمپ، میجر، و یک گربه، احیا کرد.

بیشتر از زندگی