حمله سایبری هکرهای کره شمالی به اندیشکده هسته‌ای همسایه جنوبی

«در صورت پی بردن کره شمالی به اطلاعات حساس، خطرات جدی امنیتی ایجاد خواهد شد»

کره جنوبی پیش از این کره شمالی را به حملات سایبری متهم کرده بود- Pixabay

یک قانون‌گذار کره جنوبی روز جمعه (۱۸ ژوئن) گفت که ماه گذشته یک گروه هکری از کره شمالی اتاق فکر دولتی هسته‌ای کره جنوبی را هدف قرار داده‌اند.

ها تاکونگ، یکی از اعضای کمیته اطلاعات پارلمان و قانون‌گذار حزب مخالف، گفت که ۱۴ ماه مه، ۱۳ نشانی آی‌پی غیرمجاز (کد یا نشانی است که به دستگاه‌های متصل به اینترنت اختصاص داده می‌شود.) به سیستم اینترانت موسسه تحقیقات انرژی اتمی کره (KAERI) دسترسی پیدا کردند.

این نماینده مجلس با استناد به گزارشی از شرکت امنیت سایبری ایشومیکرزلب مستقر در سئول گفت که می‌توان رد دست‌کم یک نشانی را از گروه هکری کره شمالی کیمسوکی (Kimsuky) گرفت.

کیمسوکی همان گروهی است که سال گذشته  (۲۰۲۰) مظنون اجرای تلاش‌های کره شمالی برای هدف قرار دادن شرکت‌های دارویی فعال در حوزه تولید واکسن کرونا در ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی بود.

به گزارش رویترز، آقای ها گفت: «این حادثه در صورت فاش شدن اطلاعات اصلی به کره شمالی می‌تواند خطرات جدی امنیتی ایجاد کند، زیرا موسسه تحقیقات انرژی اتمی کره بزرگ‌ترین اتاق فکر این کشور است که فناوری هسته‌ای شامل رآکتورها و میله‌های سوخت را مطالعه می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقام‌های این موسسه گفت که نفوذ هکرها در ۳۱ ماه مه پس از کشف آن به دولت گزارش شده است و تحقیقات در حال انجام است.

اما آقای ها این اتاق فکر را متهم كرد كه در ابتدا این واقعه را پنهان کرده است. وی گفت که ممکن نیست که مقام‌ها درباره نفوذ هکرها بی‌اطلاع باشند. وی از دولت خواست که آنچه را که اتفاق افتاده است، فاش کند.

کُریا هرالد به نقل از وی می‌نویسد: «از زمان روی کار آمدن دولت مون جائه این، دولت [کره جنوبی] در تلاش است تا حملات سایبری کره شمالی را انکار کند.»

رویترز گزارش داد که مقامی در وزارت علوم و فناوری که مسئول تحقیق‌ها درباره این حمله سایبری است، گفته است که مدارکی پیدا نکرده است که نشان دهد کره شمالی پشت این اقدام بوده است.

به گفته کریا تایمز، آقای ها گفت که شناسه ایمیل مون چونگ این، مشاور پیشین امور امنیتی مون جائه این، مورد استفاده برخی از نشانی‌های آی‌پی بوده است. حساب ایمیل مشاور پیشین در سال ۲۰۱۸ هک شده بود.

کره جنوبی پیش از این کره شمالی را به حملات سایبری متهم کرده بود، از جمله در ماه نوامبر که سازمان اطلاعاتی این کشور تلاش‌های پیونگ یانگ را برای حمله به شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا بی‌اثر کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان