گوش نوک‌تیز جنّی، تب تازه در جراحی زیبایی چین

در چین گوش بیرون‌زده از جمله نمادهای بخت خوش محسوب می‌شود

هدف این عمل زیبایی این است که گوش‌ها ظاهری نوک‌تیزتر و سربالا داشته و از سر نیز فاصله داشته باشند - pexels

بر اساس گزارش‌ها، در چین شکل جدیدی از جراحی [پلاستیک] برای گوش مد روز شده است با این هدف که به گوش شکلی «جن‌مانند»‌ بدهد.

هدف این عمل زیبایی این است که گوش‌ها ظاهری نوک‌تیزتر و سربالا داشته و از سر نیز فاصله داشته باشند. اعتقاد بر این است که با این شکل گوش‌ها، صورت باریک‌تر به نظر می‌رسد.

یو ونلین، پزشکی در مرکز جراحی زیبایی گائوشانگ در شهر گوانجو، به روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست گفت كه روزانه دست‌کم شش عمل جراحی از این دست انجام می‌دهد.

ونلین گفت که با انجام این عمل زیبایی، شکل گوش چیزی بین «گوش چروک‌دار» و گوش بیرون‌زده می‌شود.

گوش چروک‌دار زمانی است که چین و چروک اضافی در غضروف گوش وجود داشته باشد و ظاهری نوک‌تیز ایجاد کند. به گزارش این روزنامه، گوش بیرون‌زده نیز در چین نماد خوش‌شانسی محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک زن ۲۰ ساله به نام سونگ یائو که این عمل را انجام داده است، به نشریه وایس گفت که «نتیجه کار بسیار به چشم می‌آید. شما می‌توانید گوش‌های مرا از جلو ببینید و در کل من با انرژی‌تر به نظر می‌رسم.»

گوش جنی نخستین روند عجیب در جراحی زیبایی نیست. در سال ۲۰۱۷، نوعی جراحی زیبایی که ظاهرا «افتادگی مفصل ران» را از بین می‌برد گسترش یافت. این جراحی پس از اینکه افراد مشهوری مانند کندال و کایلی جنر و نیکی میناژ عکس‌هایی را از لگن پهن‌تر خود منتشر کردند، محبوبیت پیدا کرد.

فرورفتگی مفصل ران نوعی فرورفتگی داخلی در جایی از بدن است که استخوان ران به عضله ران متصل می‌شود. این حالت از ویژگی‌های طبیعی بدن است.

به منظور پر کردن این فرورفتگی، اسکالپترا که نوعی ماده پرکننده پوستی است به این ناحیه تزریق می‌شود تا اطراف باسن کلاژن تولید کند.

در حالی که رشد نگاه مثبت به بدن به مهار این روند کمک کرده است، مثلا با کار بلا حدید، سوپرمدل، که مرتبا تصاویری را از فرورفتگی ران خود منتشر می‌کند، فیلم‌های تمرینی منتشر شده است که ظاهرا قرار است به زنان کمک کند تا بدنی شبیه به «ساعت شنی» به دست آورند.

دکتر شیلا نظریان، جراح مستقر در بورلی هیلز، به وایس گفت که نمی‌توان افتادگی مفصل ران را با ورزش از بین برد.

او گفت: «این آزاردهنده است. من در اینستاگرام می‌بینم که این دختران تمرین‌دهنده دو میلیون، سه میلیون فالوور دارند و من که جراح هستم بی‌تردید می‌دانم که [ناحیه ران آن‌ها] طبیعی نیست.»

او افزود: «هر کسی که فرورفتگی مفصل ران نداشته باشد، عملی روی آن انجام داده است.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی