پزشک سابق ترامپ برای بایدن آزمایش سلامت ذهنی تجویز کرد

رانی جکسون جمع‌آوری امضا از همتایان جمهوری‌خواه خود در کنگره را آغاز کرده است

رانی جکسون پیش از تکیه به کرسی نمایندگی کنگره، پزشک مخصوص باراک اوباما و دونالد ترامپ بود‌ـ Brendan Smialowski / AFP

رانی جکسون، یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، طومار جمع‌آوری امضا برای آزمایش توانایی ذهنی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهیه کرده است تا از او بخواهد اثبات کند از نظر روانی قادر است وظایف ریاست‌جمهوری را انجام دهد.

او در مصاحبه با نشریه هیل گفت که رئیس‌جمهوری «نمی‌داند اطرافش چه می‌گذرد و کجا است. او همیشه گیج است».

نماینده تگزاس در مورد اینکه آقای بایدن از نظر ذهنی ناتوان است، شاهد و مدرک موثقی ارائه نداده، هرچند هنوز محتوای طومار را هم فاش نکرده است. آقای جکسون می‌گوید در هفته جاری جمع‌آوری امضا از همتایان جمهوری‌خواه خود در کنگره را آغاز کرده است و ظرف یک یا دو روز، این نامه را به کاخ سفید خواهد فرستاد.

آقای جکسون با جنجال بیگانه نیست. او پیش از انتخاب شدن به نمایندگی کنگره، پزشک مخصوص باراک اوباما و دونالد ترامپ بود. دکتر جکسون در سال ۲۰۱۸، درباره وضعیت سلامتی ترامپ، گزارشی درخشان و نامتعارف صادر کرد و اظهار داشت: «او ژن‌هایی بسیار عالی دارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر جکسون در بخشی از گزارشش هم گفته بود که ترامپ در آزمایش ارزیابی سلامت ذهنی امتیاز کامل آورده است. او به خبرنگاران گفت: «برای این ادعا که رئیس‌جمهوری در توانایی ذهنی‌اش دچار مشکل باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد» 

این سخنان [در مورد ترامپ] با ارزیابی او از بایدن که به گفته او، باید تحت همان آزمایش ذهنی قرار گیرد، در تضاد کامل است.

جکسون به نشریه هیل گفت: «نکته من این است که آقای بایدن باید [به انجام این آزمایش] رضایت دهد. پیشینه این روند تثبیت شده است. ما این کار را با رئیس‌جمهور ترامپ انجام دادیم و بایدن در جایگاه خود و تیم پزشکی او باید همین روند را دنبال کنند.»

در دو سال گذشته تردید در مورد سلامت روان جو بایدن نقل محافل راست‌گرا بوده است. این تئوری توطئه‌بنیان که تیم بایدن بیماری‌های او را مخفی می‌کند و آنچه از رئیس‌جمهوری می‌بینیم «هولوگرامی» (تمام‌نگاری) بیش نیست، در فضای مجازی هم منتشر شده است. (این نظریه‌ها بارها به‌طور کامل رد شدند.)

در سال ۲۰۱۹، تیم آقای بایدن برای مقابله با تئوری هولوگرام و رفع نگرانی‌هایی که در مورد سلامتش وجود دارد، ضمن انتشار گزارشی در مورد وضع سلامتی‌اش، اعلام کرد که بایدن «یک مرد ۷۷ ساله  سالم و پرانرژی است که می‌تواند با‌موفقیت وظایف ریاست‌جمهوری را انجام دهد». کاخ سفید گفته است در اواخر سال جاری، ارزیابی دیگری در این مورد منتشر خواهد کرد. 

در این میان، یک منبع غیرمنتظره دیگر هم توانایی ذهنی آقای بایدن را تایید کرده است: ولادیمیر پوتین.

پوتین پس از ملاقات با بایدن در ژنو گفت: «می‌خواهم بگویم تصویری که رسانه‌های ما و آمریکا از بایدن ارائه می‌دهند، با واقعیت مطابقت ندارد. بایدن مردی حرفه‌ای است و در کار با او باید بسیار محتاط بود؛ مبادا نکته‌ای از نظرتان جا بماند. به شما اطمینان می‌دهم که هیچ چیز از چشم او غافل نمی‌ماند.»

در این میان، اعتبار خود جکسون زیر سوال رفته است. در ماه مارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی او را به استفاده بیش از حد از مشروبات الکلی و قرص‌های خواب حین انجام وظیفه و «استفاده از عبارات زننده جنسی» در مورد زنان زیردستش متهم  کرد. یک شاهد عینی گفته که او را هنگام رانندگی در حالت مستی دیده است. شخص دیگری هم گفته که او در هتل به در اتاق یک از زنان تحت مدیریتش می‌کوبید و می‌گفت: «لازمت دارم!» 

دکتر جکسون این اتهام‌ها را به‌شدت تکذیب کرده است.

او در ماه مارس گفت: «دموکرات‌ها از این گزارش برای تکرار دوباره حملات دروغ علیه اعتبار من استفاده می‌کنند. من به کار در محیطی که در دوران ریاست‌جمهوری سه رئیس‌جمهوری از احزاب مختلف ایجاد کردم، مفتخرم؛ من مسئولیت‌های حرفه‌ای‌ام در قبال داروهای مخدر را بسیار جدی می‌گیرم و هرگونه اتهام در مورد مصرف الکل هنگام کار را به‌شدت تکذیب می‌کنم.»

© The Independent

بیشتر از جهان