قرعه‌کشی خانه و خودرو برای تشویق اهالی هنگ‌کنگ به تزریق واکسن کرونا

آپارتمان ۱.۴ میلیون دلاری، خودروی تسلا و شمش طلا از جوایز بخت‌آزمایی تزریق واکسن است

از زمان اعلام مشوق‌ها در پایان ماه مه، شمار ثبت‌نام‌ها برای دریافت واکسن افزایش یافته است- Anthony WALLACE / AFP

شرکت‌های خصوصی در هنگ‌کنگ برای ترغیب مردم به دریافت واکسن کرونا جوایز بزرگی در قالب بلیت بخت‌آزمایی برای آپارتمان  ۱.۴ میلیون دلاری، خودروی تسلا و شمش طلا ارایه می‌کنند.

میزان واکسیناسیون در این منطقه نیمه خودمختار به دلیل عواملی مانند ترس از عوارض جانبی جدی و بی اعتمادی به دولت کندتر از حد انتظار بوده است. در نتیجه، با وجود مراکز واکسیناسیون در شمار زیادی از بهداری‌ها، از زمان شروع برنامه واکسیناسیون در فوریه سال جاری (۲۰۲۱) ، تنها ۱۶ درصد از ۷.۵ میلیون نفر جمعیت هنگ‌کنگ واکسینه شده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، از زمان اعلام مشوق‌ها در پایان ماه مه، شمار ثبت‌نام‌ها برای دریافت واکسن افزایش یافته است. از کل سه میلیون واکسن توزیع شده تاکنون تقریبا ۶۰۰ هزار دوز آن در همین دو هفته گذشته بوده است.

کارشناسان می‌گویند علاقه ناگهانی به واکسیناسیون همچنین می‌تواند به دلیل ترس از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا باشد که مسری‌تر است و همینک در همسایگی هنگ‌کنگ در گوانگجو در خاک چین در حال شیوع است.

به گفته مجله تایم، به نقل از بن کولینگ، اپیدمیولوژیست بیماری‌ها عفونی در دانشگاه هنگ‌کنگ، «در یکی دو هفته گذشته میزان علاقه به واکسیناسیون در افرادی که هنوز واکسن را دریافت نکرده‌اند، رشد صعودی داشته است. بخشی از این می‌تواند به‌دلیل ارائه مشوق‌ها باشد.»

هنگ‌کنگ که تاکنون کمتر از ۱۲ هزار مورد ویروس کرونا داشته است، در ۵ ژوئن، بعد از ۴۲ روز که هیچ مورد ابتلای جدیدی نداشت، شاهد مثبت شدن آزمایش یک دختر ۱۷ ساله به ویروس کرونا، نسخه موسوم به آلفا، بود. این نسخه جدید برای نخستین بار در انگلستان شناسایی شد.

واکسیناسیون در هنگ‌کنگ عقب‌تر از سایر کشورها مانند سنگاپور است که تقریبا یک سوم کل جمعیت خود را واکسینه کرده است.

گزارش تکمیلی از سایر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان