شب به یادماندنی فوتبال ایران: شکست عراق، راهیابی به مرحله بعد

عراق هم در گروه تیم‌های دوم، در مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی حضور خواهد داشت

تک گل سردار آزمون، ایران را به صدرنشینی گروه رساند و راهی مرحله بعدی کرد - عکس از فدراسیون فوتبال ایران

دیدار پرهیجان ایران و عراق، دو رقیب دیرینه در فوتبال غرب آسیا، با تک گل سردار آزمون به پایان رسید تا ایران با صدرنشینی گروه «سی» راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

سه‌شنبه شب، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری سرنوشت‌ساز از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف عراق رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت تا با ۱۸ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعدی برود.

این دیدار از گروه سوم مسابقات مقدماتی قاره آسیا با قضاوت ایلگیز تانتاشف از ازبکستان و در منامه برگزار شد.

پیش از این بازی، عراق تیم صدرنشین بود و تیم ایران برای پایان دادن به صدرنشینی عراق و صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی باید به سه امتیاز دست می‌یافت.

در دقیقه ۳۶ بازی، پاس علی قلی‌زاده به احسان حاج‌صفی رسید و او نیز سردار آزمون را در موقعیتی عالی قرار داد تا دروازه عراق را فرو بریزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه نخست با همین گل به سود ایران به پایان رسید و این نتیجه تا پایان دیدار حفظ شد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ که در دور برگشت بازی‌ها جان تازه‌ای گرفته‌اند، با روحیه‌ای بالا راهی مرحله بعدی شوند.

عراق روز یکشنبه با پیروزی یک بر صفر برابر هنگ‌کنگ در هفتمین دیدار خود و در پی شکست لبنان از کره جنوبی، صعود خود به مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی را قطعی کرده بود و بازی با ایران برایش تشریفاتی بود؛ اما در مقابل، تمام امیدهای ایران برای صعود به بازی سه‌شنبه شب با عراق گره خورده بود.

ترکیب تیم ایران:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (میلاد محمدی)، شجاع خلیل زاده، سعید عزت‌الهی (میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش (سامان قدوس)، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی‌زاده (کاوه رضایی) و سردار آزمون (مهدی قائدی)

ترکیب تیم عراق:

جلال حسن، سعد ناطق، میثم جبار، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطوان، صفا هادی، علاء مهاوی، همام طارق، بشار رسن و مهند علی

بیشتر از فوتبال