اتهام تروریسم علیه مرد کانادایی متهم به قتل خانواده مسلمان

نتانیل ولمن، شهروند کانادایی اندکی پس از حمله روز ششم ژوئن در شهر لندن استان انتاریو کانادا، دستگیر شد

مراسم عمومی خاکسپاری خانواده افضل در مرکز اسلامی جنوب غرب استان انتاریو- IAN WILLMS / GETTY IMAGES VIA AFP 

مرد کانادایی که متهم است با وانت خود عمدا خانواده‌ای مسلمان را زیر گرفته و چهار نفر از آنان را به کشتن داده است، علاوه بر اتهام قتل اکنون با اتهام تروریسم نیز مواجه است.

نتانیل ولمن، شهروند ۲۰ ساله کانادایی، اندکی پس از حمله روز ششم ژوئن در یک پارکینگ اتومبیل‌ در شهر لندن استان انتاریو کانادا، دستگیر شد.

به گفته پلیس او هنگام بازداشت مجهز به لباس ضدگلوله و کلاه ایمنی بود.

به دلیل حساسیت‌ پرونده، جزئیات جلسه استماع دادگاه که ولمتمن به شکل ویدیویی و از زندان در آن حضور یافت، منتشر نشده است.

اما دادستان‌های فدرال و استانس کانادا رضایت خود را با طرح اتهام تروریستی در مورد او اعلام کردند و بیانیه پلیس لندن می‌گوید که قتل سلمان افضل، همسرش، دخترشان و مادر افضل، و نیز تلاش برای قتل پسر خانواده، یک فعالیت تروریستی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر کانادا، در واکنش به طرح اتهام جدید علیه مهاجم، گفت:‌ «تروریستی عنوان کردن این اقدام برای ما واقعا مهم است…همچنین مهم است که تهدید خودبرترپنداری سفید‌پوست‌ها علیه کانادا و مردم آن را شناسایی کنیم.»

هنگام وقوع حمله، اعضای خانواده افضل برای قدم زدن عصرگاهی بیرون رفته بودند. پسر ۹ ساله خانواده که از حمله جان سالم به در برده است، جراحت جدی دارد و در بیمارستان بستری است.

تاکنون جزئیات زیادی درباره واقعه مطرح نشده است، اما پلیس با بیان این که انگیزه مهاجم تنفر بوده است، گفت شواهدی در دست است که نشان می‌دهد این حمله برنامه‌ریزی‌شده و عمدی بوده است. ولمن قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئن مجددا در دادگاه حاضر شود.

متهم پیشینه کیفری یا سابقه عضویت در گروه‌های افراطی ندارد. تحقیقات پلیس همچنین نشان می‌دهد که او برای انجام این حمله همدستی نداشته است.